Beloning voor Hardinxveld tegen medekoploper Groote Lindt in paar minuten vervlogen

Groote Lindt 1

Robin de Kok (vrije trap)
... (penalty)

24 november 2018 14:30

De beloning voor Hardinxveld in de thuiswedstrijd tegen medekoploper Groote Lindt vervloog in een paar minuten tijd. De ploeg van trainer Arjan de Vries speelde aan de eigen Sluisweg een uitstekende wedstrijd tegen de Zwijdrechtenaren. Desondanks duurde het meer dan 70 minuten alvorens Hardinxveld op voorsprong kwam. Maar daarop volgde direct een lucky goal en een strafschop voor de gasten, waardoor voor Hardinxveld het duel met 1-2 toch in een teleurstelling eindigde.

Hardinxveld moest tegen Groote Lindt aantreden zonder de geschorste Job Werkman, en de langdurig geblesseerden Danny van den Bout en Niels Nomen. De start was voortvarend en binnen een paar minuten leek Hardinxveld al op voorsprong te komen, maar het vlagsignaal van de assistent voor buitenspel dat grote vraagtekens opriep, werd toch door scheidsrechter Thobokholt overgenomen. Hardinxveld bleef voortdurend de aanval zoeken en in de loop mikte Vincent van Lopik net naast het doel, vloog een schot van Robin de Kok net over de lat en werd de rebound niet benut toen Groote Lindt doelman Raymond Klootwijk een schot van Johan Woltman  moest lossen. Met wat minder twijfels werd een score van Richard Zwakhals opnieuw afgevlagd en afgefloten voor buitenspel. Een vrije trap van Robin de Kok tikte de Groote Lindt keeper nog net over de lat. Voor de pauze speelde Aron Eijkelboom zich nog twee keer prima vrij, maar werd zijn voorzet voor het doel onderschept en stuitte vervolgens met een schot op de doelman van de gasten.
Na het overwicht en dito kansen voor de WSB brigade kwam er in de tweede helft bij nog steeds de stand van 0-0 meer evenwicht in de strijd. Een schot van Christian Verschoor uit de draai pakte de Groote Lindt doelman klem en aan de ander kant klemde Hardinxveld doelman Marc Koning een kopbal uit een vrije trap. In de 72e minuut werd dan eindelijk de score opengebroken uit een vrije trap van Robin de Kok, die ondanks de grote afstand tot het doel door niemand werd geraakt en zo verrassend in de verre hoek verdween. De vreugde over de 1-0 bij Hardinxveld vervloog amper een minuut later toen een ongevaarlijk schot van Kevin van Pelt via een Hardinxvelds dijbeen van richting veranderde, waardoor de gelijkmaker net binnen de paal rolde. Ook de 1-1 stond amper op het scorebord toen een Groote Lindt aanvaller net binnen de zestien tussen twee man dook en de bal op de stip ging. Michael Slingerland bracht zo de stand vanaf elf meter op 1-2 voor de bezoekers. Het laatste kwartier boorde Hardinxveld nog alle energie aan voor de verdiende gelijkmaker. Groote Lindt kreeg ruimte voor de counter, raakte daarbij met een schot de paal en daarna redde Hardinxveld doelman Marc Koning een schot uit de hoek. In de allerlaatste poging zag Hardinxveld aanvoerder Vincent van Lopik zijn kopbal nog op de doellijn gekeerd worden door de Groote Lindt doelman. Zo eindigde het boeiende duel in 1-2 voor Groote Lindt, dat daardoor  medekoploper bleef. Voor Hardinxveld was de teleurstelling groot, omdat het er ondanks een prima wedstrijd niet in geslaagd was om zich te voegen in het linker rijtje van de ranglijst en na 9 wedstrijden op 13 punten blijft steken. Komende zaterdag 1 december staat voor Hardinxveld een uitwedstrijd op het programma tegen sv Meerkerk, dat tot dusver nog maar 5 punten verzamelde.

Opstelling:
Marc Koning, Christian Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs (68’Lars van der Rest), Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Aron Eijkelboom (73’Thomas Rozeboom Bos) , Johan Woltman (73’ Adi Jogic).