Hardinxveld herstelt zich met ruime overwinning op De Zwerver

De Zwerver 1

Robin de Kok (schot)

8 december 2018 14:30

Na in de competitie twee onnodige en onverdiende nederlagen op rij geleden te hebben herstelde Hardinxveld zich uitstekend met een ruime thuisoverwinning op De Zwerver. De ploeg van de aan het eind van dit seizoen bij Hardinxveld vertrekkende trainer Arjan de Vries toonde zich uiterst effectief en nam voor de pauze riant met 3-0 de leiding. Toen het aan het begin van de tweede helft ook nog 4-0 werd, was het aan de Sluisweg al vroeg definitief beslist.

Tegen de nummer vijf van de ranglijst uit Kinderdijk moest Hardinxveld het doen zonder een viertal door blessures (Danny van den Bout en Niels Nomen), schorsing (Patrick Zwakhals) en werk (Christian Verscjoor) ontbrekende basiswaarden. Beide ploegen openden het duel voortvarend. Uit de eerste aanval schoot Aron van Andel in handen van de doelman van De Zwerver en moest even later ook Hardinxvelddoelman Marc Koning een lastig schot redden. Met een volley uit de draai testte Robin de Kok opnieuw de keeper van de gasten en ook Marc Koning pareerde een afstandsschot van De Zwerver. Na 19 minuten spelen was het wel raak uit een pass van Robin de Kok. Richard Zwakhals dook op snelheid in de diepte en maakte het alleen voor De Zwerver doelman Bas Bijkerk wel af: 1-0. Hardinxveld bleef de aanval zoeken en stond Richard Zwakhals ook aan de basis van de tweede goal. Met een bal breed op Ricky den Haan die Robin de Kok er nog beter voor zag staan werd het 2-0. Toen op slag van rust de veel werk verzettende Aron van Andel op de rand van de zestien werd gestuit liet de goed leidende arbiter Kuijpers doorspelen en tikte Ricky den Haan simpel de 3-0 voor Hardinxveld binnen. De doelpuntenmaker moest zich niettemin in de rust geblesseerd laten vervangen.
De WSB brigade hield de verdediging goed gesloten toen De Zwerver een furieuze start wilde maken in het tweede deel.  De na de rust in de ploeg gekomen Aron Eijkelboom gaf direct zijn visitekaartje af, door van de middenlijn het veld over te steken en beheerst de 4-0 voor Hardinxveld binnen te schuiven. De wedstrijd viel daarmee min of meer in het slot. Hardinxveld hield de organisatie goed op orde en door ook scherp te verdedigen zakte de moed bij De Zwerver geleidelijk verder weg. Hardinxveld consolideerde de 4-0 voorsprong zonder echt aanstalten te maken om nog van de ruimte in de laatste fase van de wedstrijd te profiteren. Daarmee boekte Hardinxveld een kostbare driepunter om het gat naar de onderste regionen uit te bouwen en aansluiting te maken met de middenmoot van de ranglijst. Komende zaterdag 15 december staat de laatste speeldag voor de winterstop op het programma en wacht Hardinxveld een boeiende partij, omdat dan het duel met de nummer vier van de ranglijst wordt gespeeld bij SVW in Gorinchem.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Robert Zwakhals, Jos Laurs, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Richard Zwakhals,  Ricky den Haan (45’Aron Eijkelboom), Johan Woltman (78’Adi Jogic).