Hardinxveld lijdt aan eigen Sluisweg nipte nederlaag tegen koploper Arkel

Arkel 1

9 februari 2019 14:30

Hardinxveld heeft aan de eigen Sluisweg in het duel tegen koploper Arkel met 0-1 een nipte nederlaag geleden. Door dit resultaat haakt de ploeg van trainer Arjan de Vries na vier zeges op rij voorlopig af in de strijd bovenin de ranglijst en verstevigde Arkel de koppositie. Hardinxveld schiep zich voldoende kansen om in de stormachtige omstandigheden de leiding te nemen. Maar een treffer van Arkel kort voor de pauze bleek uiteindelijk wel beslissend.

Hardinxveld moest aantreden zonder de geblesseerde aanvoerder Vincent van Lopik en de afwezige Christian Verschoor. De wedstrijd tegen de verrassende koploper uit Arkel was voor Hardinxveld cruciaal om aan te haken in de strijd bovenin. De stevige zuidwester over het veld aan de Sluisweg maakte het voor beide ploegen een lastige voetbalmiddag. Hardinxveld dwong de bezoekers direct achteruit en dat leverde een aantal fraaie kansen op. Met een gekraakt schot van Danny van den Bout dat net naast rolde en een kopbal van diezelfde Danny van den Bout uit een hoekschop op de lat gloorde de openingsgoal. Uit een doorkopbal van Richard Zwakhals schoot Aron van Andel vrij voor het doel van Arkel over de lat. Binnen een half uur spelen bediende ook Johan Woltman met een kopbal voor het doel Aron van Andel, die andermaal het doel te hoog zocht. Ondanks dat Arkel er in de eerste helft niet echt aan te pas kwam, sloeg het kort voor de pauze wel toe. Een schot van Dylan Verschoor wist Hardinxvelddoelman Marc Koning knap te pareren, maar bij de volgende aanval was het wel raak. Slordig verdedigingswerk van Hardinxveld strafte Dylan Verschoor toen in de rebound wel af met de 0-1.
Met die achterstand kreeg de WSB brigade het in de tweede helft een stuk lastiger. Arkel kreeg meer ruimte en bleek beter in staat om met de omstandigheden om te gaan. Met een vrije trap voorlangs het doel en een kopbal op de lat werd Corné van Horik gevaarlijk. Met een fantastische redding net binnen de paal hield doelman Marc Koning Dylan Verschoor van scoren af en Daan Ruwaard trof namens Arkel de lat. Dat Arkel niet toesloeg leverde alsnog een spannende slotfase op, waarin Hardinxveld de gelijkmaker rook. Uit een corner kopte de inkomende Robin de Kok de bal snoeihard rakelings naast en een schot van Johan Woltman scheerde over de lat. Ook een vrije trap net buiten de zestien schoot Robin de Kok diep in blessuretijd net naast het Arkelse doel. Het was deze middag net niet genoeg voor Hardinxveld om het goed georganiseerd spelende Arkel als koploper met puntverlies huiswaarts te sturen.
Hardinxveld zakt door deze 0-1 nederlaag terug naar plaats zes in de middenmoot en verloor eveneens het perspectief op de tweede periode. Voor Hardinxveld met 25 punten uit 15 wedstrijden staan nu achtereenvolgens drie uitwedstrijden op het programma. Te beginnen komende zaterdag 16 februari in en tegen het vijf punten lager genoteerde Alblasserdam.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs, Aron van Andel, Danny van den Bout, Robin de Kok, Aron Eijkelboom (70’Adi Jogic), Richard Zwakhals, Johan Woltman.