Hardinxveld geeft in tien minuten grote draai aan duel met VVAC

VVAC 1

... (penalty)
Assist: Jos Laurs
Robin de Kok (corner)
Robin de Kok (penalty)

16 maart 2019 14:30

Hardinxveld heeft tien minuten nodig gehad om een grote draai te geven aan de thuiswedstrijd tegen VVAC. Door de overvloedige neerslag moest uitgeweken worden naar het kunstgras aan de Sluisweg en onder de stormachtige omstandigheden was ook daar gecontroleerd spel nauwelijks mogelijk. De ploeg van Hardinxveld trainer Arjan de Vries zag VVAC met de wind wat in de rug in de eerste helft meer initiatief nemen en uit een strafschop kort voor de pauze ook de leiding nemen. In de tweede helft ging Hardinxveld een stuk beter om met de omstandigheden en overliep VVAC met maar liefst vijf treffers in tien minuten tijd. Met die 5-1 winst verstevigde Hardinxveld de middenmootpositie en namen de zorgen voor VVAC toe.

In een open wedstrijd mede door de bizarre weersomstandigheden kreeg Aron van Andel na een combinatie de eerste de beste kans, maar werd kort voor het doel van VVAC net op tijd geblokt. Voor VVAC kwam de openingsgoal dichtbij uit een vrije trap die Hardinxvelddoelman Marc Koning even fraai uit de bovenhoek tikte. Uit een volgende hoekschop raakte VVAC de paal en schoot in de rebound nog over de lat. Vanaf de vleugel legde Danny van den Bout de bal breed op de opgekomen Robin de Boon, die zijn schot knap gekeerd zag worden door VVAC doelman Mathijs de Hoop. Kort voor de pauze nam VVAC dan toch de leiding uit een wat lichtvaardig gegeven strafschop na duel uit een voorzet in de zestien. Joran Houweling bepaalde zo de ruststand op 0-1 voor VVAC.
De WSB brigade kreeg in de tweede helft met de wind meer in de rug en de komst van Johan Woltman op de linkerflank een aanvallende impuls. Niettemin kwam het eerste gevaar van VVAC waarbij Hardinxveld ternauwernood de bal uit het doelgebied kreeg. Tegen een uur spelen kwam Hardinxveld wel goed los en overliep VVAC in een tijdsbestek van tien minuten tijd met maar liefst vijf treffers. In een overvol strafschopgebied bediende Jos Laurs eerst Johan Woltman die langs iedereen de gelijkmaker binnen joeg. Robin de Kok krulde direct daarop uit een hoekschop via de vingertoppen van de VVAC doelman de 2-1 voor Hardinxveld binnen. De net ingevallen Thomas Rozeboom Bos gaf ook zijn visitekaartje af door met een volley de 3-1 te scoren. Robin de Kok profiteerde verder met een rake strafschop toen een speler van VVAC weggleed en de bal tegen arm kreeg. Er waren na de gelijkmaker nauwelijks tien minuten verstreken toen Danny van den Bout met een lob over doelman Mathijs de Hoop er zelfs 5-1 voor Hardinxveld van maakte. Dat in de eindfase ook nog twee treffers van Hardinxveld om niet al te duidelijke reden door scheidsrechter Simon werden afgekeurd deerde in de sportieve wedstrijd eigenlijk niemand meer.
Hardinxveld blijft ondanks deze winst zevende op de ranglijst, maar verkleinde door de afgelastingen wel met een wedstrijd meer het gat naar plaats drie tot maar twee punten. Komende zaterdag 23 maart staat voor Hardinxveld de uitwedstrijd bij de nummer tien van de ranglijst, Streefkerk op het programma.

Opstelling: Marc Koning, Lars v.d. Rest, Robin de Boon, Christian Verschoor, Jos Laurs, Aron van Andel (46’Johan Woltman), Vincent van Lopik, Danny van den Bout, Robin de Kok, Aron Eijkelboom (60’Thomas Rozeboom Bos), Richard Zwakhals.