Hardinxveld boekt tegen Alblasserdam tweede gelijkspel

Alblasserdam 1

29 september 2018 14:30

Ook inde tweede competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen boekte Hardinxveld een gelijkspel. Speelde de ploeg van trainer Arjan de Vries een week eerder met 1-1 gelijk bij Arkel, de eerste wedstrijd aan de eigen Sluisweg leverde een 2-2 remise op tegen Alblasserdam.

Na het afhaken van Patrick Zwakhals in de warming-up, startte Hardinxveld met Aron Eijkelboom in de basis. Diezelfde Aron Eijkelboom stond al vroeg in de wedstrijd aan de basis van de openingsgoal met een bekeken hakje voor het doel langs, dat Richard Zwakhals over de doellijn binnen tikte. De 1-0 voorsprong werd na een kwartier spelen al teniet gedaan toen uit een vrije trap aan de achterlijn de bal via een speler precies voor de voeten viel van Damiën Buwalda, die strak de 1-1 aantekende. Met lange ballen poogden beide ploegen de aanval te bereiken. Een rake lob van Richard Zwakhals over Alblasserdamdoelman Pieter Lerensveld werd afgekeurd wegens buitenspel. Nadat Job Werkman een gevaarlijke voorzet uit het doelgebied wegkopte nam Alblasserdam kort voor de pauze toch de leiding. De Hardinxveldverdediging werd aan de achterlijn uitgespeeld en Youri Groenendijk schoof daaruit de 1-2 binnen.
Aan het begin van de tweede helft bracht de WSB brigade aanvallende wissels in met Niels Nomen en Adi Jogic voor Robin de Kok en Johan Woltman. Maar ook al snel volgde een tegenslag toen Richard Zwakhals met een hamstringblessure naar de kant moest. Alblasserdam kreeg uit de tegenaanval kansen om de voorsprong uit te breiden maar zag Hardinxvelddoelman Marc Koning redding brengen. Het balbezit van Hardinxveld leverde weinig op, tot het moment dat Aron van Andel het een paar minuten voor tijd met een hard schot probeerde. De licht getoucheerde bal plofte binnen en dat leverde alsnog de 2-2 op. In blessuretijd was het opnieuw doelman Marc Koning die het punt voor Hardinxveld redde na een open kopkans uit een vrije trap voor Alblasserdam.
Zo hielden beide ploegen een punt over aan een wat tegenvallend tweede competitieduel. Daarmee klimt Alblasserdam naar vier punten, terwijl Hardinxveld blijft steken op twee punten.
Komende zaterdag 6 oktober staat voor Hardinxveld de uitwedstrijd bij Ameide op het programma.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman, Robin de Boon, Christian Verschoor, Jos Laurs, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok (45’Adi Jogic), Richard Zwakhals (50’Stefan aan de Wiel), Aron Eijkelboom, Johan Woltman (45’Niels Nomen).