Hardinxveld boekt tegen Schelluinen vierde gelijkspel op rij

Schelluinen

Adi Jogic (schot)
Assist: Niels Nomen

13 oktober 2018 14:30

Ook in de vierde speelronde van de competitie bleef Hardinxveld volharden in een gelijkspel. Deze keer overkwam dat ook Schelluinen, dat op bezoek was aan de Sluisweg. Meer zat er niet in voor beide ploegen die elkaar voor het laatst zeven jaar geleden troffen in de competitie. Na een vroege 0-1 voor Schelluinen trok Hardinxveld binnen een half uur spelen de derby in evenwicht met de 1-1. Voor de vierde maal op rij leverde dat de ploeg van trainer Arjan de Vries een remise op.

Na het aftasten in de openingsfase pakte Schelluinendoelman Daniel Goitom het eerste schot in de wedstrijd van Adi Jogic. Bij de eerste poging van Schelluinen na ruim 5 minuten spelen was het wel direct raak. Eerst pareerde Hardinxvelddoelman Marc Koning de kopbal van Robin Peursem, maar kon uit de rebound simpel de 0-1 voor Schelluinen binnen tikken. Na een half uur spelen trok Adi Jogic na een steekpass van Niels Nomen de stand weer gelijk met een diagonaal schot hoog in het doel. Een goed gestuurde vrije trap van Niels den Haan tikte Marc Koning even later uit de hoek van het Hardinxvelddoel. Hardinxveldspits Niels Nomen hield aan een kopduel een hoofdwond over en moest voor behandeling naar de spoedeisende hulp.  Dat reduceerde de Hardinxveldse aanvalskracht. Ook Schelluinen werd niet echt gevaarlijk meer voor de pauze.
Dat bleef ook het spelbeeld in de tweede helft. Kort na de hervatting werd een vrije trap van Niels den Haan opnieuw een prooi voor Hardinxvelddoelman Marc Koning. Aan de andere kant kopte Aron van Andel net voor de Schelluinendoelman een bal in het zijnet. De goed leidende scheidsrechter van Bleek lag het spel halfweg stil voor een drinkpauze aan de warme Sluisweg. Maar echt tempo in het vervolg van het duel bleef uit. Het spel golfde wat op en neer zonder dat het uitgespeelde kansen opleverde. Toen iedereen al min of meer genoegen had genomen met de 1-1 moest Hardinxvelddoelman Marc Koning op het allerlaatst toch nog in actie komen om redding te brengen bij een omhaal van Roy Stuiver. Zo bleef het bij de 1-1 die wel een afspiegeling vormde van een derby die nooit echt werd open gebroken.
Met het vierde gelijkspel op rij bezet Hardinxveld met vier punten de negende plaats, terwijl Schelluinen met zeven punten nu de vijfde plaats bezet.
Komende zaterdag 20 oktober staat voor Hardinxveld opnieuw een thuiswedstrijd op het programma, met De Alblas dat als nummer elf van de ranglijst op bezoek komt aan de Sluisweg.

Opstelling: Marc Koning, Christian Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Danny van den Bout, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Jos Laurs (75’Johan Woltman), Robin de Kok, Niels Nomen (35’Aron Eijkelboom), Adi Jogic.