Hardinxveld lijdt een onnodige en onverdiende nederlaag bij sv Meerkerk

SV Meerkerk 1

... (schot)
Assist: Robin de Kok
... (kopbal)

3e klasse C

1 december 2018 14:30

Hardinxveld heeft in de uitwedstrijd tegen sv Meerkerk een onnodige en onverdiende 2-1 nederlaag geleden. De ploeg van trainer Arjan de Vries schiep zich meer dan voldoende kansen om met drie punten uit Meerkerk te vertrekken. Het gebrek om de soms opgelegde mogelijkheden af te maken kwam Hardinxveld duur te staan. Dat de doelpunten van Meerkerk niet uit een aanval maar uit hoekschoppen vielen was illustratief voor het resultaat.
Nog zuurder maakte het voor Hardinxveld dat de winnende treffer van de thuisclub ook nog eens in blessuretijd viel.

Hardinxveld kreeg deze week te horen dat voor spits Niels Nomen wegens een zware knieblessure het seizoen over is en die pijn leek in het treffen met Meerkerk voelbaar. Met 8 punten voorsprong op Meerkerk zou Hardinxveld het gat naar de onderste vier ploegen kunnen uitbouwen, terwijl Meerkerk voor aansluiting op de ranglijst moest knokken.
Binnen een paar minuten dook Richard Zwakhals al vrij op voor Meerkerk doelman Wilco den Tuinder, maar raakte boven hem de lat. Na een misser in de verdediging kon ook Adi Jogic alleen door naar het doel maar stopt de Meerkerkgoalie zijn inzet met de voet. En uit een voorzet schoot Vincent van Lopik bij de tweede paal naast. Nadat een vrije trap van Youri van Blanken over de lat scheerde voerde Hardinxveld het aantal kansen verder op. Jos Laurs kon net niet bij een vrije bal voor het doel en tot tweemaal toe stuitte Johan Woltman ook al op de Meerkerk keeper. De niet fitte Meerkerk doelman had zijn waarde al bewezen toen hij na een half uur vervangen moest worden door invaller doelman Ruben Vijlbrief. Het tot dan kansloze Meerkerk sloeg uit een hoekschop kort voor de pauze toch toe. De bal viel voor de voeten van Joop Friedeman die tegen alle verhouding in de ruststand op 1-0 bepaalde.
De WSB brigade leek direct na de rust de zaken recht te trekken met de 1-1. Op aangeven van Robin de Kok schoof Richard Zwakhals langs de doelman de gelijkmaker binnen. Hardinxveld hield het veldoverwicht, maar ook doelman Marc Koning moest redding brengen bij een uitbraak van Meerkerk. De beste kans was opnieuw voor Richard Zwakhals die vrije doortocht had en alleen voor de Meerkerk doelman de bal net buiten de paal schoot. Er stonden al 90 minuten op de klok toen het leek dat Hardinxveld dan toch maar genoegen moest nemen met een gelijkspel. Dat was echter buiten de aloude voetbalwet gerekend dat de ploeg die het niet afmaakt ook nog het deksel op de neus krijgt. En inderdaad werd een hoekschop in blessuretijd Hardinxveld fataal. De jonge Luuk van der Leun klom als hoogste bij de tweede paal om de 2-1 voor Meerkerk binnen te werken. Een mokerslag voor Hardinxveld, dat even later ook nog Patrick Zwakhals met rood zag vertrekken wegens een duw toen Meerkerk een paar seconden voor het einde de bal vasthield bij een vrije trap voor Hardinxveld.
Zowel het verlies als de manier waarop kwam bij Hardinxveld hard aan. Meerkerk vierde dolblij dat het de aansluiting weer enigszins te pakken kreeg met deze drie punten.
Voor komende zaterdag 8 december moet Hardinxveld zich zien te herstellen, omdat dan De Zwerver uit Kinderdijk als subtopper naar de Sluisweg komt.

Opstelling:
Marc Koning, Christian Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Richard Zwakhals,  Adi Jogic (70’Ricky den Haan), Johan Woltman.