Hardinxveld laat het afweten met verlies in en tegen Alblasserdam

Alblasserdam 1

16 februari 2019 14:30

Hardinxveld heeft het in de uitwedstrijd tegen Alblasserdam behoorlijk laten afweten. De ploeg van trainer Arjan de Vries kwam niet echt in de wedstrijd tegen een gretiger Alblasserdam dat met 2-0 zegevierde. Door dit resultaat hoeft Hardinxveld zich voorlopig weinig illusies meer te maken en blijft hangen in de middenmoot van de ranglijst.

Hardinxveld moest het doen zonder de geblesseerde Vincent van Lopik, en zag ook Danny  van den Bout en Richard Zwakhals pas kort voor het beginsignaal terugkeren van wintersport en plaatsnemen op de bank. In een rommelige eerste helft leverde Alblasserdam meer strijd tegen het slordig acterende Hardinxveld. Na een forse tik op de kuiten moest Jos Laurs al vroeg geblesseerd naar de kant en werd vervangen door Job Werkman. Serieuze kansen kwamen er nauwelijks, maar op slag van rust sloeg Alblasserdam toch toe. Ondanks buitenspel na een doorkopbal en een greep van doelman Marc Koning naar de benen van een tegenstander mocht het spel toch doorgaan en kreeg Murat Elibol de bal op een presenteerblaadje voor de 1-0.
Ook in de tweede helft beet Hardinxveld zich stuk op de thuisclub. Na een uur werden Danny van den Bout en Richard Zwakhals toch van de bank gehaald, en leefde Hardinxveld even op. Na een onderschepping van Richard Zwakhals schoot Robin de Kok in de korte hoek op de doelman. En uit een aanval van Johan Woltman kwam Chistian Verschoor net tekort om voor het doel uit te halen. De warrig leidende scheidsrechter Konings paste zich moeiteloos aan aan het niveau van de wedstrijd. Uit een afvallend bal die Robin de Kok vol op de slof nam scheerde de bal nog net naast de kruising van het Alblasserdamse doel. Maar na een zeldzame misser van doelman Marc Koning besliste Alblasserdam de wedstrijd een paar minuten voor tijd definitief. Damien Buwalda kreeg de bal zomaar in de voeten gespeeld om de eindstand op 2-0 te bepalen. Dat betekende voor Hardinxveld de tweede nederlaag op rij na een eerdere opleving met een serie van vier overwinningen. Vanaf plaats zeven met 25 punten uit 16 wedstrijden vervolgt Hardinxveld nu de competitie. Komende zaterdag 23 februari speelt Hardinxveld reeds om 14.00 uur de inhaalwedstrijd uit bij hekkensluiter Unitas in Gorinchem.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs (35’Job Werkman), Christian Verschoor, Aron van Andel, Thomas Rozeboom Bos (60’Danny van den Bout), Robin de Kok, Aron Eijkelboom (60’Richard Zwakhals), Johan Woltman.