Hardinxveld haalt uit met zevenklapper tegen IFC

IFC 1

Robin de Kok (schot)
Robin de Kok (schot)

2 februari 2019 14:30

Hardinxveld heeft aan de eigen Sluisweg flink uitgehaald met een heuse zevenklapper tegen IFC. De ploeg van trainer Arjan de Vries dicteerde de wedstrijd van meet af aan en toonde zich daarbij effectief in de afwerking. Na een 3-0 voorsprong bij de pauze liep Hardinxveld tegen de nummer voorlaatst van de competitie uit naar een 7-0 overwinning.

Op het ondanks de winterse perikelen en neerslag goed bespeelbare hoofdveld werd het een eenzijdig duel. Zowel Hardinxveld als IFC was in de laatste drie competitiewedstrijden ongeslagen, maar van die status bleef maar weinig heel bij de bezoekers uit Hendrik-Ido-Ambacht. Hardinxveld greep direct het initiatief en stond dat niet meer af.
Met een schot van Johan Woltman op de vuisten van de doelman en een schuiver voorlangs het doel van Aron van Andel werd Hardinxveld direct al gevaarlijk. Niettemin werd Hardinxveld na een kwartier aan de 1-0 geholpen door een foutieve terugspeelbal, waar Vincent van Lopik tussen zat en die de verdediger en keeper het nakijken gaf. Uit een blok dat Richard Zwakhals zette bracht hij Robin de Kok in stelling, die beheerst de 2-0 binnen schoof. Na een half uur spelen was het opnieuw raak uit een fraaie steekpass van Aron van Andel, waaruit Richard Zwakhals doorgang kreeg om de 3-0 binnen te schieten.
Ook na de pauze hield de WSB brigade de druk op de tegenstander.  Uit een hoekschop van Aron Eijkelboom kopte aanvoerder Vincent van Lopik met een keurig boogje over de doelman zijn tweede treffer binnen: 4-0. Daarmee was het duel eigenlijk al beslist door Hardinxveld en verdiende IFC een compliment dat het positief in de wedstrijd bleef. Halverwege de tweede helft liep Hardinxveld verder uit naar 6-0. Na een schot van Richard Zwakhals dat de doelman nog met de voet pareerde schoot Robin de Kok in de rebound wel raak. De in diepte gestuurde Aron Eijkelboom scoorde even later. Met nog een klein kwartier op de klok van scheidsrechter van der Zwan, die een makkelijke middag had, bepaalde opnieuw Aron Eijkelboom de eindstand op 7-0 uit een rebound van invaller Adi Jogic. Het eerste echte gevaar van IFC volgde toch nog een paar minuten voor tijd bij een kopbal net onder de lat, die doelman Marc Koning corner tikte. En ook uit die hoekschop moest de Hardinxvelddoelman nog even handelend optreden. Met het verlossende eindsignaal voor spelers en publiek aan een koude en natte Sluisweg kon Hardinxveld de knappe zevenklapper vieren.
Hardinxveld vestigt zich na deze vierde zege op rij zonder tegentreffers nadrukkelijk in de subtop van de ranglijst, en doet ook volop mee als medekoploper in de tweede periode.
Met dat perspectief wacht komende zaterdag 9  februari een boeiende ontmoeting, omdat dan opnieuw aan de eigen Sluisweg de topper tegen koploper op Arkel op het programma staat.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Patrick Zwakhals (73’Job Werkman), Danny van den Bout (73’Jos Laurs), Aron van Andel, Vincent van Lopik (70’Adi Jogic), Robin de Kok, Aron Eijkelboom, Richard Zwakhals, Johan Woltman.