Hardinxveld boekt moeizame thuiszege tegen Streefkerk

Streefkerk 1

19 januari 2019 14:30

Hardinxveld heeft aan de eigen Sluisweg een moeizame 1-0 overwinning geboekt tegen Streefkerk. In een matig openingsduel na de winterstop trok de ploeg van de aan het eind van dit seizoen bij Hardinxveld vertrekkende trainer Arjan de Vries aan het langste eind. Het spelbeeld hoorde typisch bij een wedstrijd waarin een doelpunt waarschijnlijk ook de winst zou opleveren. Na een uur spelen kopte aanvoerder Vincent van Lopik voor Hardinxveld de winnende treffer binnen.

Hardinxveld en Streefkerk deelden vooraf met 19 punten uit 12 hun positie in de middenmoot. Al vroeg in de wedstrijd was er commotie toen Richard Zwakhals vrij opdook voor doelman Rick Reitsma. De Streefkerkdoelman ontfutselde de Hardinxveldspits buiten de zestien met de hand de bal en mocht zich gelukkig prijzen dat scheidsrechter de Witte het van afstand liet lopen. Na ruim een kwartier kreeg Hardinxveld opnieuw een uitstekende mogelijkheid bij een misser in de Streefkerk verdediging, waarna Johan Woltman in vrije positie de bal naast het doel schoof. Ook Streefkerk liet na het bij een uitval goed uit te spelen. Met een afstandsschot en een kopbal lukte het ook Vincent van Lopik niet om Hardinxveld kort voor de pauze op voorsprong te zetten.
In de tweede helft opende Streefkerk een stuk dreigender dan in het eerste deel. Hardinxveld doelman Marc Koning redde fraai bij een open kans van Streefkerk spits Andy van Vugt. Ook bij een volgende aanval ontsnapte Hardinxveld opnieuw door tussenkomst van Marc Koning. Na precies een uur spelen was het aan de andere kant wel raak. Uit een vrije trap van centrale verdediger Robin de Boon kopte Vincent van Lopik bij de tweede paal de 1-0 voor Hardinxveld binnen. Het toch al matige spelbeeld werd er niet beter op met Streefkerk dat moest komen en dat deed met lange ballen. Hardinxveld bleef in die strijd goed overeind, maar was ook niet in staat om de wedstrijd met een tweede treffer te beslissen. Wat volgde was nog een wegens buitenspel afgekeurd doelpunt van Robin de Kok voor Hardinxveld en een schot van Streefkerk dat in de slotfase over de kruising scheerde. Na nog wat spanning in de ruime blessuretijd kon Hardinxveld dan toch dankzij die ene treffer de 1-0 overwinning vieren.
Komende zaterdag 26 januari staat voor Hardinxveld de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Unitas op het programma.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Danny van den Bout (70’Thomas Rozeboom Bos), Richard Zwakhals, Johan Woltman (77’Adi Jogic).