Hardinxveld boekt bij hekkensluiter IFC derde zege op rij

IFC 1

17 november 2018 15:00

Hardinxveld heeft met een ruime 0-4 overwinning bij hekkensluiter IFC de derde zege op rij geboekt. De ploeg van trainer Arjan de Vries kon zonder groots te spelen tegen de povere nummer laatst ruim uithalen en klom door dit resultaat op naar de middenmoot van de ranglijst. Een domper voor Hardinxveld was wel de naar het zich liet aanzien ernstige knieblessure die spits Niels Nomen kort voor de pauze opliep.

Hardinxveld dat moest aantreden zonder de geschorste Robin de Kok was van meet af aan de bovenliggende partij, maar had in het eerste deel toch moeite om tot uitgespeelde kansen te komen. In de beginfase werd Aron van Andel ongestraft al flink aangepakt binnen de zestien van IFC. De eerste schietpoging van Niels Nomen stopte de IFC doelman en een volgens schot verdween net naast de paal. Even moest ook Hardinxvelddoelman Marc Koning in actie komen om de bal van de schoen van een doorkomende IFC aanvaller te plukken. Aron Eijkelboom krulde nog een doorgekopte bal van dichtbij over het IFC doel. Het overwicht van Hardinxveld werd kort voor de rust alsnog in een voorsprong uitgedrukt. Uit een strakke voorzet van de aan de zijkant opgekomen Christian Verschoor kon Johan Woltman de 0-1 binnen prikken. Niels Nomen werd het slachtoffer van een onschuldig duel aan de zijlijn en werd in de direct daarop volgende pauze geblesseerd vervangen door Thomas Rozeboom Bos.

In deel twee werd de WSB brigade al vroeg verrast door een van de weinig geslaagde aanvallen van IFC, waarop doelman Marc Koning het afrondende schot knap pareerde. Daarna dicteerde Hardinxveld opnieuw de wedstrijd. Uit een goed lopende aanval werd Vincent van Lopik door het centrum weggestuurd en schoof beheerst de 0-2 langs IFC doelman Sander van Strien. Met deze stand probeerde IFC wat terug te doen maar was het Hardinxveld dat profiteerde van de ruimte. Richard Zwakhals bediende opnieuw aanvoerder Vincent van Lopik, die met een fraaie voetbeweging de 0-3 in het doel werkte. Met nog een kwart wedstrijd te gaan stapelden de kansen voor Hardinxveld zich op. Toch wist IFC bij een spaarzame tegenstoot nog wel de paal te raken. De in de slotfase terug van een schorsing ingevallen Adi Jogic bepaalde uiteindelijk de eindstand op een afgetekende 0-4 voor Hardinxveld.

IFC bleef daarmee puntloos achter en Hardinxveld klimt nu met 13 punten uit 8 wedstrijden naar de achtste plaats op de ranglijst. Komende zaterdag 24 november wacht Hardinxveld de uitdaging om medekoploper Groote Lindt aan de eigen Sluisweg te ontvangen. De aanvang is dan om 14.30 uur.

Opstelling: Marc Koning, Christian Verschoor, Robin de Boon, Patrick Zwakhals, Jos Laurs (80’Stefan aan de Wiel), Aron van Andel, Vincent van Lopik (80’Adi Jogic), Richard Zwakhals, Aron Eijkelboom, Niels Nomen (45’Thomas Rozeboom Bos),  Johan Woltman.