Moeizame start in eerste competitiewedstrijd voor Hardinxveld 3

Jordi Schut (schot)

3e klasse E

22 september 2018 11:30

Na een succesvolle voorbereiding in de beker met 9 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van + 15 werd er vandaag begonnen aan de competitie in de 3e klasse E. Hardinxveld 3 opende zaterdag de competitie met een wedstrijd tegen Stedoco 2 uit Hoornaar. Van tevoren hadden we geen flauw idee wat ons te wachten stond. Uit uitslagen uit het verleden bleek dat de ploeg uit Hoornaar te kloppen moest zijn, maar zoals bij veel 2e en 3e elftallen waarbij het 1e op een hoog amateur niveau speelt weet je het nooit. Na het bekijken van de bekerresultaten zou je kunnen concluderen dat het team van Stedoco 2 dit jaar zichzelf weldegelijk versterkt zou hebben en dat het vandaag wel is niet zo makkelijk zou kunnen gaan als in voorgaande confrontaties.

Dit bleek ook bij de aftrap. De gastheren beschikte over een aantal nieuwe spelers die op het eerste oog beter konden voetballen dan hun voorgangers. Dit bleek ook in de wedstrijd. Hardinxveld had meer tegenstand dan de tegenstanders in de beker die overigens ook in de 3e klasse actief zijn in een andere regio. Hardinxveld was op zoek naar de openingstreffer om zo de wedstrijd open te breken en wellicht naar zich toe te trekken. Dit lukte in de 26e minuut toen Rik een voorzet van Kortiaan uit een vrije trap binnen knikte. De rust werd bereikt met een 0-1 voorsprong. Na rust bleek dat de gastheren uit Hoornaar het hier niet bij wilde laten zitten en gingen op zoek naar de gelijkmaker die redelijk snel viel na rust. Na 50 minuten spelen stond het 1-1. Het lukt Hardinxveld 3 niet om een gaatje te vinden in de verdediging en Stedoco kwam zelfs op een 2-1 voorsprong. Hardinxveld wilde hierna alles op alles zetten om de stand nog om te draaien en Jordi scoorde ook de 2-2 na een van richting veranderd schot. Hardinxveld was niet van plan om met puntverlies terug te keren en denderde door op zoek naar de overwinning. En die leek er ook te komen toen Jordi wonderschoon de 2-3 winnenschoot alleen besloot de leidsman van de middag de goal onterecht af te keuren en zo moest Hardinxveld toch genoegen nemen met een gelijkspel.

Vandaag bleek dat, zoals verwacht, de tegenstand in de competitie wat groter zal zijn dan in de bekerconfrontaties. Belangrijk is vandaag dat Hardinxveld 3 vandaag als team niet wist te verliezen en goed terugkwam van een achterstand. In de gehele competitie over de 1e speeldag bleek dat op het eerste gezicht veel ploegen bij elkaar in de buurt zullen liggen dit jaar qua niveau. Maar liefst 4x werden de punten gedeeld en slechts 2x was een kleine overwinning. Volgende week speelt Hardinxveld 3 om 14:30 hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen aan de Sluisweg. Daar gaan de mannen op zoek naar de eerste competitieoverwinning van het seizoen. De middag zal afgesloten worden met een DJ in de kantine onder het genot van enkele versnaperingen.