Hardinxveld 3 vervolgt beker campagne met overwinning door effectief slotakkoord

Haaften 2

Luuk Visser (schot)
Assist: Jordi Schut
... (e.d.)
Assist: Jordi Schut

8 september 2018 14:30

Zaterdag 8 september mochten de mannen van Hardinxveld 3 aantreden voor hun 1e thuiswedstrijd en 2e bekerwedstrijd dit seizoen. Om 14:30 uur werd er aan de Sluisweg op veld 2 afgetrapt tegen Haaften 2. Ook over deze tegenstander wisten we niet veel behalve dat ze ook in een 3e klasse uitkomen en de vorige bekerwedstrijd met 2-2 hebben gelijkgespeeld tegen VVGZ 5. Een deel van de afwezigen van vorige week waren weer terug en een deel van de aanwezige vorige week waren er nu niet bij. Het was voor de trainer een iets lastiger een opstelling uit de hoge hoed te toveren, maar door de goede overwinning van vorige week was een groot deel van de basis hetzelfde gebleven.

Vanaf de aftrap bleek al wel dat we met een sterkere tegenstander te maken hadden dan vorige week met wat meer body, conditie en beter veld voetbal. Aan het begin was het van 2 kanten een beetje aftasten hoe er gespeeld zou worden en waar de gevaren lagen. Er waren wat kansen over een weer. Een buitenspelgevalletje, een overtredinkje, veel meer was er niet te zien. Op een paar enkele mooie reddingen van Thom na die scherp was wanneer het nodig was vandaag en daardoor Hardinxveld een paar keer voor een tegengoal behoedde. Na een klein half uur spelen kreeg de sterke Luuk de bal voor zijn voeten in de 16 meter na een lange sprint. Hij gebruikte zijn lichaam goed en schoot uit de draai de 1-0 binnen voor Hardinxveld. Hardinxveld was hierna tot aan de rust de bovenliggende partij met wat corners, vrije trappen, een bal op de lat van Julian en een bal op de paal van Korstiaan hadden we net niet het geluk dat we met een 2-0 voorsprong de rust in gingen maar bleef het bij 1-1 steken.

De 2e helft was het vooral Hardinxveld dat balbezit had en Haaften dat gevaarlijk probeerde te worden uit de counter. Mede door de vele wisselingen en wat onrust en onnauwkeurigheid in het spel lukte het de mannen van Hardinxveld niet om door te drukken en echt gevaarlijk te worden. Dit leidde ertoe dat Haaften hiervan kon profiteren en uit een tegenaanval de gelijkmaker kon aantekenen na een minuut of 26 in de 2e helft. Dit was echter ook het punt dat Hardinxveld wakker leek te worden en te beseffen dat er vandaag niet zo makkelijk gewonnen ging worden als vorige week en dat er echt een schepje bovenop moest komen. Dat kwam er ook. 4 minuten na de gelijkmaker was het Korstiaan die een corner goed en strak voor de goal bracht en was het Benjamin die de bal voor Leon zijn neus binnenkopte. De voorsprong was weer een feit en dit keer zakt Hardinxveld niet in maar ging het door. Weer 4 minuten later was er een identieke situatie. Korstiaan die een corner nam en Leon die de bal prachtig kon binnenkoppen. Hij sprong zelfs iets te hoog waardoor de bal ook nog zijn schouder toucheerde. De voorzetten van Korstiaan bleken niet alleen vorige week van goud te zijn maar dus ook deze week. Met al 6 assist in 2 duels mag er zachtjes aan gesproken worden van een assistkoning in spé. Tussendoor of hiervoor was het ook nog Jordi die een bal snoeihard onderkant lat wist te raken. De wedstrijd leek beslist. Helemaal toen de centrale verdediger van Haaften na een loepzuivere voorzet van Jordi via het hoofd de eindstand op 4-1 wist te brengen.

Wederom een goede overwinning van Hardinxveld 3 al kwam deze niet zo makkelijk tot stand als de eerste vorige week. Totaal is het doelsaldo 12-2 na 2 wedstrijden en heeft de trainer geen recht tot klagen. Bij minimaal een gelijk spel tegen VVGZ 5 volgende week, die vandaag met 4-0 wonnen van Heerjansdam 3, mag Hardinxveld dit jaar een ronde verder bekeren. Daarna zullen we klaar moeten zijn voor de competitiestart.