Hardinxveld laat het afweten in bekerderby bij Peursum

Peursum 1

Groep 2 80

1 september 2018 15:00

Hardinxveld heeft het in de eerste bekerwedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen behoorlijk af laten weten. De bekerderby leverde Peursum een verrassende 3-1 zege op, een stand die in Giessenburg al bij de rust was bereikt.

Binnen een minuut kreeg Hardinxveld al naar wat later bleek de grootste kans van de wedstrijd toen Richard Zwakhals vrij voor het doel de bal over doelman Derek Peters tilde, maar ook over het doel van Peursum. Daarna was een voorzet van Johan Woltman net te hoog voor Aron Eijkelboom, beiden ex Peursum, om raak te koppen. Het een klasse lager opererende Peursum toonde deze middag toch over een betere wedstrijdinstelling te beschikken. Na een kwartier leverde balverlies van Hardinxveld bij het uitverdedigen de 1-0 voor Peursum op. Twan Romeijn schoof vrij voor het doel binnen in de verre hoek. Een paar minuten later stond Hardinxveld opnieuw zonder in te grijpen te kijken hoe Twan Romeijn de 2-0 binnen schoot. Na een half uur spelen werd de afstraffing voor Hardinxveld nog groter toen uit een hoekschop Martijn Rietveld bij de tweede paal ongehinderd kon uithalen voor de 3-0. Vincent van Lopik en Danny van den Bout liepen daarna tegen hun eerste gele kaart aan, en dat zou Hardinxveld in het tweede deel nog verder opbreken. Kort voor de pauze gloorde er toch nog wat hoop voor Hardinxveld, toen uit een diepe bal van Danny van den Bout Jos Laurs er 3-1 van maakte.
In de beginfase van de tweede helft lukte het Hardinxveld niet om verder terug te komen met een strak schot van Robin de Kok net buiten de paal. Danny van den Bout praatte zich met een tweede gele kaart van scheidsrechter Hocks letterlijk uit de wedstrijd. Hardinxveld mocht zich daarna wel wat beklagen dat een handsbal op de doellijn van Peursum en een tackle op Robin de Boon in de zestien onbestraft bleven. De frustraties bij Hardinxveld leverden ook aanvoerder Vincent van Lopik een tweede gele kaart op. Peursum beet zich in slotfase vast in de negen man van Hardinxveld die er nog over waren en sleepte zo de 3-1 winst binnen.

Komende zaterdag 8 september speelt Hardinxveld aan de eigen Sluisweg de tweede bekerwedstrijd tegen S.V.S.’65 en sluit vervolgens de poulewedstrijden af op zaterdag 15 september in en tegen Vuren.