Hardinxveld wisselvallig in oefenwedstrijden

Oranje Wit 1/2 comb.

25 augustus 2018 14:30

Michel v.d. Luitgaarden

De selectie van Hardinxveld vervolgde de voorbereiding van het nieuwe voetbalseizoen  2018/2019 met een tweetal oefenwedstrijden.

Midweeks kwam SSC’55 op bezoek aan de Sluisweg. Tegen de in de zuidelijke derde klasse uitkomende gasten uit Sprang-Capelle speelde Hardinxveld een prima eerste helft. Met veel druk naar voren werd de score uitgebouwd naar 4-0 bij de pauze, door doelpunten van Richard Zwakhals, tweemaal Johan Woltman en Aron van Andel. De scherpte viel in het tweede deel wat weg en de gasten kwamen uit een strafschop terug tot 4-1. In de slotfase werd de eindstand door doelpunt van Robin de Kok en het laatste wapenfeit van de gasten 5-2.

Vervolgens trad Hardinxveld zaterdagmiddag voor de eerste maal aan op de fraaie grasmat van het hoofdveld. Tegen een combinatieteam van Oranje Wit 1 en 2 leverde dat een teleurstellende 1-4 nederlaag op. De wedstrijd werd vanwege het onweer als snel stilgelegd door scheidsrechter van de Luitgaarden. Na de onderbreking nam Hardinxveld nog wel de leiding, op aangeven van Aron Eijkelboom rondde Johan Woltman af. Kort voor de rust kwamen de bezoekers langszij. Na de 1-1 bij de pauze kon Hardinxveld in de tweede helft in balbezit maar weinig afdwingen. Het jonge team uit Dordrecht toonde zich daarin een stuk scherper en liep uit tot maar liefst 1-4.

De voorbereiding krijgt nu een vervolg met het programma voor de districtsbeker. Hardinxveld is daarvoor ingedeeld in een poule met Peursum, S.V.S.’65 en Vuren.
In dit programma speelt Hardinxveld komende zaterdag 1 september om 15.00 uur uit bij Peursum. Vervolgens wordt op 8 september aan de eigen Sluisweg tegen S.V.S.’65 en op zaterdag 15 september in en tegen Vuren gespeeld.

Op zaterdag 22 september wordt dan een begin gemaakt met de competitie in een sterk regionaal getinte derde klasse.