Hardinxveld gaat met winst op De Alblas verder in strijd om handhaving

De Alblas 1

Assist: Robin de Kok
... (penalty)
... (schot)
Adi Jogic (solo)

2e klasse/3e klasse b.

2 juni 2018 14:30

Hardinxveld heeft zich door een verdiende overwinning op De Alblas geplaatst voor de tweede ronde  van de p/d-nacompetitie. De ploeg van trainer Arjan de Vries gaat daarmee door in de strijd om handhaving in de tweede klasse, terwijl De Alblas als periodekampioen van de derde klasse werd uitgeschakeld voor promotie. In een spectaculaire wedstrijd die Hardinxveld domineerde werd het uiteindelijk 4-2 aan de eigen Sluisweg. Ook in de volgende wedstrijd speelt Hardinxveld komende zaterdag thuis tegen Altena.

Na de moeizaam verlopen competitie richtte Hardinxveld zich op tijd op in de strijd om handhaving. Met overtuiging opende Hardinxveld het duel gadegeslagen door aardig wat publiek aan de Sluisweg. Bij de eerste mogelijkheid was Alblasdoelman Marvin Otte net op tijd om Richard Zwakhals van de openingsgoal af te houden. Maar binnen tien minuten was het wel raak, toen er na een hoekschop van Robin de Kok paniek uitbrak voor het doel van De Alblas en Vincent van Lopik hard de 1-0 in het dak van het doel knalde. Het volgende afstandsschot van Aron van Andel verdween net naast de paal en Niels Nomen haalde te vroeg uit toen de weg open lag naar het doel van de bezoekers. Nadat De Alblas opnieuw ontsnapte bij een curve over de lat van Vincent van Lopik was het Richard Zwakhals die een opening forceerde en de 2-0 voor Hardinxveld binnen schoof. Aan de andere kant redde Hardinxvelddoelman Marc Koning stijlvol op een volley van Gert Zuidgeest. Hardinxveld bleef gevaarlijk tegen De Alblas dat duidelijk een stuk minder in de wedstrijd zat. Met een kopbal van Richard Zwakhals op het doel en een fraaie combinatie die Robin de Kok net niet afmaakte bleef het bij de 2-0. Ook toen nog voor de pauze Niels Nomen snoeihard uithaalde en de bal via de binnenkant van de kruising uit het doel sprong.
De WSB brigade kon de lijn van de eerste helft niet direct doortrekken in deel twee. Na iets meer dan een minuut wees arbiter Beumer tot verbijstering van heel Hardinxveld naar de stip. Wat niemand gezien had werd uitgelegd als een duw in de rug door Job Werkman en de pingel die gegeven werd wekte zelfs bij De Alblas verbazing. Stefan Bakker bracht zo met de 2-1 van elf meter wel de spanning terug in de wedstrijd. Binnen een paar minuten zorgde Aron van Andel voor gerechtigheid met een schot dat van richting werd veranderd en de 3-1 in de bovenhoek plofte. Hardinxveld lukte het niet om de wedstrijd verder naar zich toe te trekken en kwam goed weg bij een bal richting eigen doel van Job Werkman die doelman Marc Koning redde en een schuiver van Stefan Bakker voorlangs het doel. Een volgend schot pareerde Marc Koning maar in de rebound schoot Gert Zuidgeest wel de 3-2 binnen. Maar ook toen het spel van beide kanten opportunistischer werd bleef Hardinxveld gevaarlijk met vooral acties van Niels Nomen en Richard Zwakhals. Met nog een klein kwartier te spelen kwam Adi Jogic in de ploeg voor de moegestreden Niels Nomen. Met een slim tikje langs het lichaam lukte het hem net niet om Alblasdoelman Marvin Otte te verschalken. De frustraties bij De Alblas namen toe en nadat de scheidsrechter al aardig wat had getolereerd kon Gert Zuidgeest met een tweede gele kaart en dus rood kort voor tijd vertrekken. Met precies 90 minuten op de klok zorgde Adi Jogic voor de definitieve ontknoping toen hij langs twee man soleerde en tot grote vreugde van heel Hardinxveld de 4-2 in de bovenhoek knalde. Daarmee was de strijd gestreden en kon de blessuretijd rustig worden uitgespeeld.
Hardinxveld verschafte zich daarmee een ticket voor de tweede ronde. Opnieuw thuis krijgt Hardinxveld daarin Altena op bezoek, dat na een 3-0 achterstand bij De Zwerver toch nog met 3-4 wist te winnen. En mocht Hardinxveld vervolgens doordringen tot de finale dan speelt het wederom een thuiswedstrijd. Maar eerst
komende zaterdag 9 juni om 14.30 uur gaat de tweestrijd tussen Hardinxveld en Altena.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman, Christian Verschoor, Robin de Boon, Danny van den Bout, Aron van Andel (89’Robert Zwakhals), Vincent van Lopik, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Niels Nomen (79’Adi Jogic), Johan Woltman.