Opnieuw een verliespartij

NOAD'32 MO19-1

Assist: Bo van Dijk

17 februari 2018 10:30

Wat gaat de tijd snel en wat worden de meiden snel ouder. Waren ze in december MO17. Nu gaan ze verder als MO19. Dat was in voorgaande wedstrijden al zo, maar de reporter was dat vergeten te melden en nu is het officieel. In het programma op de website staat de ploeg met Hardinxveld MO19 1 vermeld. Zo ook de thuiswedstrijd vandaag tegen Noad’32 uit Wijk en Aalburg, een oude bekende waar al vaker tegen werd gespeeld. Afgelopen woensdag was het al koud, maar de afgelopen nachten had het ook nog gevroren. Toch ging de wedstrijd door. Natuurlijk!, zullen jullie zeggen, want de ploeg speelt de thuiswedstrijden op het kunstgrasveld. Maar vandaag was dat niet het geval, want de wedstrijd werd gespeeld op veld 5. Er zaten allemaal harde bevroren stukjes in de grasmat en die was dus erg hobbelig. Moeilijk spelen dus. En Hardinxveld is de vorm kwijt en dan is zo’n grasmat extra lastig. En hoe zat het met de personele problemen. Estelle had ervaring met het keepen wel gehad en kampte met een lichte hersenschudding. Zij keek toe vanaf de bank. Dylana had coach verplichtingen bij de ploeg die ze traint en coacht en was niet van de partij. Lara had haar toetsweek erop zitten en nam weer plaats in het doel. Britt was afwezig. Verder geen afwezigen. Noa nam de positie in van Dylana. Ashley en Esther speelden back en Quinty speelde achter de defensie. Indy met haar prachtige schoenen, Senna en Bo bevolkten de middenlinie en Kirsten, Anouk en Savita speelden voorin. Zoals gezegd was het lastig spelen op de hobbelige mat, maar het moet gezegd, het spel was iets beter dan afgelopen woensdag. Toch gaf de ploeg makkelijk kansen weg. In de eerste helft bracht Lara een paar keer met de rug redding bij doorgebroken speelsters. Aan de andere kant had Hardinxveld een licht overwicht zonder echt gevaarlijk te worden. De defensie van Noad stond positioneel goed en verdedigde fel en met snelheid. Toch kwam Hardinxveld op voorsprong. Bo had een prachtige actie op links en stuurde een paar tegenstandsters het bos in. Ze legde goed terug op Indy en die schoot de 1-0 binnen. Die nieuwe schoenen deden ’t hem. Nooit wegdoen die schoenen Indy! Er waren nog een paar hachelijke momenten voor het doel van Lara, maar Noad wist niet te scoren. Met een voorsprong zocht Hardinxveld de kleedkamer op. Dat was lang geleden. Coach Joey had al doorlopend gewisseld in de eerste helft en deed dat in de tweede helft ook.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Ten eerste omdat de reporter dat niet met eigen ogen heeft aanschouwd en ten tweede dat de hem aangeleverde informatie niet echt overvloedig genoemd kan worden. Het spel van Hardinxveld werd er niet beter op. Verdedigend nog steeds kwetsbaar en aanvallend kon de ploeg niet gevaarlijk worden. Hardinxveld blijft zoeken naar de vorm. Noad profiteerde van de kansen die het geboden kreeg en scoorde 3 keer. Hardinxveld kon daar niks tegenoverstellen en zo volgde de derde nederlaag op rij. Volgende week begint de competitie en eerst komt de enorm laat geplande (15.45 aftrap) uitwedstrijd tegen De Baronie. Als de meiden dan niet uitgeslapen zijn!