Weer veel doelpunten tegen

... (vrije trap)
... (intikker)

14 februari 2018 20:00

Begin februari werd de wedstrijd uit tegen Sleeuwijk afgelast. Deze wedstrijd was er een in het kader van de wintercompetitie. Deze wedstrijd werd deze koude winderige woensdag avond alsnog gespeeld, maar dan op het veld van Hardinxveld. Om 8 uur werd er afgetrapt. In de personele bezetting was er goed nieuws. Na een lange periode van afwezigheid stond Britt weer op het veld.  In de warming-up probeerde ze Estelle de kneepjes van het keepersvak bij te brengen. Estelle zou beginnen als keepster, omdat Lara midden in de toetsweek zit en studie gaat natuurlijk altijd voor.  Verder was iedereen present. Ook oud coach Robert Paul was aanwezig als toeschouwer, maar door de afwezigheid van de vlaggers trad hij op als grensrechter. Na de ruime nederlagen tegen OJC Rosmalen en Kozakken Boys wilde de ploeg weer eens een goede wedstrijd spelen. Sleeuwijk won de toss en koos ervoor om te starten met de wind in de rug. Geholpen door de rugwind werd direct de aanval gezocht. Er volgde al snel een schot dat naast ging. Achterbal. Estelle schoot de bal in de voeten van een Sleeuwijk speelster en die ging op Estelle af. Ze werd gevloerd in de zestien en de bal ging op de stip. De strafschop werd koel binnen geschoten: 0-1. Dit was geen veelbelovende start. Hardinxveld rechtte de rug en ging met lange ballen in de aanval. Bij een snel genomen vrije bal die door Quinty diep werd gespeeld, schudde Kirsten de Sleeuwijkse defensie van zich af en scoorde al snel de gelijkmaker 1-1. De defensie van Hardinxveld speelde op één lijn en Sleeuwijk beschikt over een paar snelle spitsen. Een diepe bal werd een prooi voor de snelle spits, ze ging alleen op Estelle af die uit haar doel kwam. Er volgde een botsing en de bal vloog binnenkant paal in het doel: 1-2. Estelle had last van haar arm en ook en moest ruime tijd verzorgd worden, Gelukkig kon ze verder, maar haar oog was wel mooi gekleurd geworden, zoals na de wedstrijd duidelijk was te zien. Later bleek dat ze een lichte hersenschudding had. Hardinxveld stond verdedigend niet sterk en kort na het tweede doelpunt volgde een derde tegentreffer. Er ontstond wat gemor in de ploeg, maar de meiden pepten elkaar op. “Focus” was daarbij het toverwoord. Het spel van Hardinxveld was niet best. Heel veel slechte passes leidden tot veel balverlies. Korte, zachte en onzuivere tikjes waren schering en inslag. Toch werd de ploeg af en toe gevaarlijk. Een voorzet van Savita werd onnodig door een Sleeuwijk verdedigster met de handen uit de lucht geplukt. De scheids was op zoek naar zijn fluit en het duurde even voordat het fluitsignaal klonk, maar de bal ging op de stip. Quinty nam plaats achter de bal, maar de bal verdween helaas over het doel. Niet lang daarna kreeg Sleeuwijk een vrije bal op een mooie positie en afstand van het Hardinxveld doel. Estelle is niet groot en de langste speler van Sleeuwijk die een goed schot in haar linkerbeen heeft nam plaats achter de bal. De bal verdween keurig geplaatst net onder de lat: 1-4. De score liep al weer aardig op. Hardinxveld deed echter nog wat terug na een mooie combinatie in het strafschopgebied van Sleeuwijk scoorde Kirsten de 2-4. In de slotfase van de eerste helft liep Sleeuwijk verder uit. Eerst scoorde de Brabantse ploeg vanaf de rand van de zestien. Kirsten deed nog wat terug na een goede solo. Toch werd de marge weer 3. Het was een merkwaardig doelpunt. Er was een diepe bal en twijfel of de Sleeuwijk speelster buitenspel stond. Het spel kon doorgaan en Estelle had de bal. Ze liet die echter weer los en toen kon die speelster alsnog scoren. Met de stand van 3-6 brak de rust aan. Vooral voor de koukleumende en dik ingepakte ouders die stonden te kijken was dat een welkome onderbreking. Opwarmen in de kantine.

Na de rust zagen we rentree van Britt. Eindelijk en gelukkig kon ze een helft keepen. Ashley kwam in de ploeg. Het spel verbeterde aan Hardinxveld zijde niet echt. Het samenspel is er momenteel niet en de ploeg grossiert in balverlies en dan is het lastig aanvallen. Sleeuwijk was een stapje feller en sneller en wonnen veel duels. Het samenspel was beter dan dat van Hardinxveld. Toch wisten beide ploegen niet meer zo gevaarlijk te worden als voor de rust. Hardinxveld had nauwelijks kansen. Indy had een paar schietkansen, maar bescheiden als ze is geeft ze de bal liever af dan zelf te schieten. Ondanks het voordeel van de wind in de rug kwam Hardinxveld niet meer tot scoren. Bij een overtreding raakte een Sleeuwijk speelster geblesseerd aan arm en knie en moest langdurig verzorgd worden. Positief was dat er ook niet veel kansen meer werden weggegeven. De kleine aanvoerster van Sleeuwijk scoorde nog een mooi doelpunt na een vlot opgezette en uitgevoerde aanval. Ze was handig op de rand van de zestien en schoot de bal prachtig buiten bereik van  Britt in de kruising.  Met deze goal werd de stand op 3-7 gebracht en kreeg Hardinxveld opnieuw veel doelpunten tegen. Aanstaande zaterdag is er kans om de draad weer op te pakken. Dan is oude bekende Noad de tegenstander. Opnieuw wordt er thuis gespeeld.