Koud hè?

SC Gastel MO19-1

... (intikker)

19 mei 2018 10:30

De toeschouwers die plaats namen langs het kunstgrasveld waar de wedstrijd Hardinxveld MO19-1 tegen SC Gastel MO19-1 op punt stond te beginnen, keken raar op. Het was een aangename voorjaarsdag en nog een beetje fris, maar echt niet zo koud dat je in lange broek moest gaan spelen, maar de tegenstander van vandaag was gekleed in lange broeken. Vreemd! En ze droegen ook nog reserveshirts van Hardinxveld. Ja, de gasten uit Brabant waren na een autoreis van drie kwartier op de Sluisweg aangekomen en tot de ontdekking gekomen dat de kledingtas nog in het gezellige Brabant was achtergebleven. Heen en weer rijden was geen optie, vandaar deze outfit, zodat er toch gespeeld kon worden. En de nieuwe outfit deerde SC Gastel niet. Zoals vaker dit seizoen toont Hardinxveld zich een ware diesel die langzaam op gang komt. Vandaag met 12 speelsters. Silke was gezellig een familieweekend weg. Britt zit met haar hand in het gips en zat gezellig op de bank. Ashley speelde met een ander team mee. Zus Alysha zat op de reservebank. Voor coach Joey was het niet moeilijk om de rest een plekje in de opstelling te geven. Lara, Esther, Senna, Dylana, Bo, Indy, Anouk, Quinty, Savita, Kirsten en Estelle verschenen aan de aftrap. De Brabantse dames begonnen fel aan de wedstrijd. Ze beschikken over een lange balvaste en handige spits die Dylana veel werk bezorgde. Hardinxveld had moeite om de spitsen te bereiken en als Kirsten al de diepte in werd gestuurd werd ze gestuit door de felle laatste vrouw, die met de lange broek en met stevige slidings redding bracht. Hardinxveld begon te slap aan de wedstrijd en daar profiteerde SC Gastel optimaal van. De ploeg kwam op een 0-2 voorsprong. De eerste goal werd gescoord na een mooie aanval. De aanvallers kregen net iets te veel ruimte en een van hen liet Lara met een geplaatst schot kansloos. Het tweede doelpunt werd ook makkelijk weggegeven. Opnieuw was er veel ruimte om van dichtbij te scoren. Toen werd Hardinxveld wakker en werd het spel beter. De aanvallers werden bereikt en het samenspel werd beter. En er kwamen kansen. Kansen voor Kirsten en Estelle. Soms kwam de bal voor het mindere linkerbeen en dan moest er worden teruggedraaid naar het rechterbeen en dat kost tijd. De kans ging dan vaak verloren. Quinty schoot nog een keer voorlangs en ook Savita schoot rakelings voorlangs. Soms verzuimt de ploeg te schieten van de rand van de zestien. Hardinxveld werd steeds sterker en dat resulteerde in de aansluittreffer. Kirsten ontdeed zich op de achterlijn van een aantal tegenstanders en legde terug op de vrijstaande Anouk, die de bal hoog in het dak van het doel peerde: 1-2. Hardinxveld ging op jacht naar de gelijkmaker. Savita leverde nog een aantal voorzetten af die net niet bij een medespeelster aankwamen. Vlak voor de rust was Hardinxveld volop in de aanval. Veel druk op de verdediging van SC Gastel. De bal werd teruggespeeld op de keepster die de bal in haar handen pakte. Terugspeelbal en een vrije trap op 4 à 5 meter van het doel. Quinty en Kirsten zorgden voor de uitvoering. Quinty tikte de bal op Kirsten en tussen een woud van speelster verdween de bal in het net: 2-2. Een mooie stand om te gaan rusten.

Esther moest gaan oppassen en speelde nog even mee en werd toen gewisseld voor Alysha. De coach van SC Gastel had de gevaarlijke spits gewisseld en daarmee werd het aanvalsspel van de gasten lam gelegd. Hardinxveld controleerde het spel en kwam al snel op voorsprong. Kirsten werd op haar favoriete rechterkant aangespeeld en kon diaginaal op de keepster af. Kirstens schuiver in de linkerhoek betekende de voorsprong: 3-2. Baronie was aanvallend onmachtig en de defensie van Hardinxveld had het onder controle. De ploeg speelde goed samen en de opbouw op het  middenveld was prima. Alysha zorgde met korte combinaties dat de spitsen steeds werden bereikt. Savita werd daardoor vaak vrijgespeeld op de rechtervleugel. Ze leverde een aantal goede voorzetten af. Een van de voorzetten bracht Estelle vrij voor de keepster. Haar schot werd gestopt door de goalie. De rebound was een prooi voor Kirsten, haar schot was niet hard, maar hobbelde over de handen van de graaiende doelvrouw in het doel: 4-2. Het werd een doelpuntrijke tweede helft. SC Gastel kwam terug tot 4-3 na een aanval over links werd de bal laag voor het doel gespeeld. De rechterspits was er snel bij om van dichtbij Lara te passeren. Gelukkig bracht Hardinxveld de marge snel weer op twee. Met hulp van de keepster verdween een inzet van Kirsten in het net: 5-3. Daarmee was het verzet van SC Gastel gebroken. Hardinxveld had het betere van het spel en bleef gevaarlijk en kansen creeren. Anouk had nog een paar kansjes, maar haar schoten misten kracht of precisie. Estelle was ook nog docht bij een treffer. De defensie had de aanvallers van SC Gastel onder controle. Het slotakkoord was voor Quinty die met links de bal van de rand zestien de bal hoog in het doel mikte: 6-3. Gescoord werd er daarna niet meer en daarmee stapte de meiden met een tevreden gevoel van het veld. Daarmee zit de competitie er bijna op. Nog een uitwedstrijd tegen VOAB uit Goirle die volgende week op het programma staat.