Er had meer ingezeten

Terneuzen MO19-1

... (schot)

14 april 2018 10:30

Een mooie zaterdag, twee overwinningen op rij, een Zeeuwse tegenstander die vroeg was vertrokken uit Terneuzen om half elf aan de aftrap te staan voor de wedstrijd van vandaag. De gemiddelde leeftijd van de ploeg was afgelopen week wat gestegen, want Savita en Quinty werden een jaartje ouder. De ploeg mocht weer op het hoofdveld spelen, dat is toch leuk, maar helaas is de gesteldheid van het veld erbarmelijk. Beide keepsters waren vandaag weer van de partij. Lara begon in het doel, Britt zat in veldspeelster tenue op de bank. Dit betekende dat Quinty veldspeelster was vandaag en als laatste vrouw speelde. Silke verhuisde naar de linksback positie. Esther begon op rechts. Dylana speelde voor Quinty. Savita die last had van blaren begon ook op de bank en had daar gezelschap van Ashley. De ploeg werd gecompleteerd door Bo, Senna, Indy, Anouk, Estelle en Kirsten. De tegen sc ’t Zand aan haar enkel geblesseerd geraakte Noa, kwam de ploeg ook aanmoedigen en vond een plekje op de bank. De Zeeuwse gasten van vandaag waren voeg opgestaan en begonnen beter en feller aan de wedstrijd dan Hardinxveld. Terneuzen had twee handige vleugelspitsen die Esther en Silke volop werk bezorgden. In een van de duels met  haar directe tegenstandster ging Silke door haar enkel. Haar blessure werd behandeld, maar Silke kon niet verder spelen. Al na 6 minuten werd ze vervangen door Savita. Bo ging back spelen, Indy verhuisde van rechts naar links op het middenveld en Savita ging rechts op het middenveld spelen. Weer wat later kwam Terneuzen op voorsprong. Dit keer kwam het gevaar over de linkervleugel. Ze werd niet kort genoeg gedekt door de verdedigsters van Hardinxveld en haar schot verdween in de korte hoek: 0-1. Daarna was Hardinxveld wakker en ging de ploeg steeds beter spelen. Ondanks het hobbelige veld werd de bal goed rondgespeeld en met goede passes werden de spitsen in stelling gebracht. Er kwamen kansen voor Kirsten en Estelle, maar de keepster van Terneuzen voetbalde goed mee en kon de diepe ballen vaak wegwerken. Ze stopte ook de schoten van Kirsten en Estelle. Door het niet benutten van de kansen bleef de achterstand op het scorebord staan. Hardinxveld had een licht overwicht. In de eerste helft was er ook nog een incidentje. Quinty ging een duel fel maar fair aan, haar tegenstandster werd daar kwaad over en trapte na, De scheidsrechter gaf haar een vermaning. Verder was de wedstrijd fel, maar sportief. De wedstrijd was vermakelijk voor de vele toeschouwers die het hoofdveld omzoomden, Na drie kwartier was het echter tijd voor thee en koffie.

De tweede helft  was het aanzien ook waard. De ploegen speelden met veel inzet. Terneuzen probeerde de voorsprong in ieder geval vast te houden of zelfs uit te breiden. Hardinxveld bleef op jacht gaan naar de gelijkmaker. Er volgden mooie aanvallen. Anouk, Indy en Bo combineerden goed op de linkervleugel, maar de eindpass en de goal wilden nog niet lukken. Savita kwam een paar keer door op rechts, maar haar voorzetten waren niet zuiver vandaag en eindigden vaak in de handen van de Terneuzen goalie. Hardinxveld moest tot halverwege de tweede helft wachten op de gelijkmaker. Die kwam van de voet van Kirsten die een duel van de laatste vrouw won en onberispelijk raak schoot: 1-1. De verdiende gelijkmaker stond eindelijk op het bord. Ashley kwam in het veld en in de slotfase kwam Britt keepen. Hardinxveld had de betere kansen, maar gescoord werd er niet meer. Daardoor eindigde het duel in een remise, terwijl er voor Hardinxveld wel meer had ingezeten. Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma. Over veertien dagen gaat het verder met een uitwedstrijd tegen Baronie in Breda.