Les in effectiviteit

Hardinxveld MO19-1

Baronie MO19-1

12 mei 2018 9:00

De vorige wedstrijd was tegen Baronie en vandaag speelt de ploeg weer tegen Baronie. In Breda werd Baronie MO19-2 verslagen en vandaag komt rode lantaarn drager Baronie MO19-1 op bezoek. Ja het is niet logisch, maar MO19-1 van Baronie staat lager op de ranglijst dan MO19-2. Deze ploeg boekte nog geen enkele overwinning en kwam vandaag in alle vroegte van Breda naar Hardinxveld, want de wedstrijd begon om 9 uur. Dat is vroeg, ook voor de meiden van MO19. Maar ze waren er bijna allemaal zo vroeg. Britt was nog afwezig en Esther was lekker aan het kamperen op de Veluwe. Bente was van de partij om het aantal speelsters op 13 te brengen. Samen met Ashley begon ze op de bank. In het veld stonden Lara, Silke, Quinty, Dylana, Bo, Indy, Senna, Anouk, Savita, Kirsten en Estelle. En Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd. De aanval werd gezocht en al snel was de openingstreffer een feit. Een hoge bal leverde een luchtduel op dat door Savita werd gewonnen ze kopte de bal voor de voeten van Kirsten en die trof alleen voor de keeper doel: 1-0. Een mooie vroege opsteker, een goed begin is het halve werk zou je zeggen. En dat leek ook wel zo. Hardinxveld was sterker en had een overwicht en was meer op de helft van Baronie te vinden dan andersom. Baronie was vooral gevaarlijk via de lange snelle linkerspits die Silke handen vol werk bezorgde. Gelukkig gingen haar schoten naast het doel of werden ze gepakt door Lara. Hardinxveld kreeg ook kansen om de score uit te breiden, maar de ploeg kwam niet tot een goede afronding. Kansjes werden gemist of de eindpass ging niet goed. Of ze kwamen in schietpositie op het linkerbeen. En in een ploeg met allemaal rechtsbenige speelsters is dat jammer, want goedleggen voor het rechterbeen kost meer tijd en dan gaan kansen verloren. Savita leverde nog een paar gevaarlijke voorzetten af, maar die konden niet worden gepromoveerd tot een doelpunt. Soms werd er te lang gewacht met schieten of waren de schoten te slap en een makkelijke prooi voor de goalie van Baronie. Langzaam aan werd Baronie via de snelle linkerspits steeds gevaarlijker. En een oude voetbalwet bleek vandaag ook te gelden. Als je zelf verzuimt te scoren doet de tegenstander dat. Na slordig balverlies kwam de linkerspits in balbezit en ongehinderd kon ze hard en hoog schieten en plofte de bal boven Lara in het net. Een van de weinige kansen werd wel benut en zo was de stand gelijk getrokken. Met een 1-1 stand ging de rust in. Coach Joey had het gevaar van de linkerspits ook gezien en voerde een paar tactische wissels door. Senna ging rechtsback spelen, waardoor Silke naar het centrum verhuisde en Quinty op het middenveld ging spelen. Senna speelde goed tegen de sterke linkerspits die wel meer ging zwerven. Hardinxveld was meer in de aanval dan Baronie, maar was niet effectief in de afronding. Baronie benutte bij uitvallen de spaarzame mogelijkheden wel. Al snel na rust kwam de Bredase ploeg op voorsprong. De zwervende linkerspits vond een volledig vrij staande medespeelster en die liet zien hoe er geschoten moet worden. Zuiver en geplaatst ging de bal in de verre hoek. Hardinxveld bleef knokken voor de gelijkmaker, maar het spel was minder dan de laatste weken en de ploeg leek niet helemaal wakker. Het kreeg kansen, maar schoten van Kirsten, Anouk en Quinty misten kracht en zuiverheid. Soms waren er te weinig speelsters in en rond het strafschopgebied om echt gevaarlijk te worden. Baronie gaf Hardinxveld een lesje in effectiviteit. Tegen het einde van de wedstrijd werd bij een uitval de derde goal binnen geschoten. Daardoor verdween het geloof in een beter resultaat bij Hardinxveld. Ondanks nog enkele verwoede pogingen veranderde er niets meer in de stand en won Baronie voor de eerste keer deze competitie en stapten de Hardinxveldse meiden teleurgesteld van het veld. Dit keer kunnen ze het volgende week al recht zetten, want aanstaande zaterdag komt sc Gastel op bezoek. Die wedstrijd begint op het vertrouwde tijdstip van half elf. Hopelijk zijn de meiden dan wel volledig wakker.