Weer een ruime nederlaag

... (penalty)
... (corner)

10 maart 2018 14:30

Na enkele voetballoze zaterdagen vanwege de voorjaarsvakantie, veelvuldige regen en een week vorst en wat schaatsplezier, ging de MO19 vandaag op bezoek bij SC ’t Zand in Tilburg. Dit seizoen heeft de ploeg al allerlei steden in Brabant aangedaan. Roosendaal, Breda en Eindhoven werden al bezocht en vandaag dus naar kruikenzeikersstad Tilburg. De meeste ouders of speelsters wisten het te vinden. De navigatie van een Renault Megane bedacht een alternatieve route en die had wat meer moeite het te vinden. Heel de wijk Reeshof werd doorkruist, voordat de Bijsterveldenlaan was gevonden. Coach Joey stond de speelsters uit die Megane al vol ongeduld op te wachten. Ik schreef dat ook speelsters het wisten te vinden en dat klopt, want er zijn al drie speelster die het roze papiertje hebben behaald en nu al onder begeleiding achter het stuur mogen kruipen. Nog even en de ouders hoeven niet meer mee. Nu waren de ouders nog volop aanwezig en gingen ze vol verwachting langs het hoofdveld staan. Hoe zou de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie verlopen? Het was de eerste wedstrijd in de 1e klasse van MO19. De ploegen stonden al klaar en uiteindelijk kwam ook de scheidsrechter van dienst opdagen. Het kon beginnen. Coach Joey greep terug op de vaak gehanteerde opstelling. Silke was weer terug op haar vertrouwde positie centraal achterin. Daardoor verhuisde Quinty naar het middenveld, waar ze met haar inzet en fanatisme goed werk kon verrichten. Lara stond in de goal. Britt was ook van de partij, maar dit keer als veldspeler. Ze begon op de bank. Senna en Estelle waren afwezig vanwege een familie uitje en werk. Dylana, Esther en Noa vergezelden Silke in de defensie. Indy en Bo hielpen Quinty op het middenveld. Anouk, Savita en Kirsten vormden de aanval. Van aanvallen kwam niet veel. In de eerste helft vielen slechts twee kansen te noteren. SC ’t Zand viel aan en beschikt over een aanval met een bonkige spits en snelle en handige buitenspelers. Het middenveld sloot goed aan en zo was er constant druk op de defensie van Hardinxveld. Silke dichte veel gaatjes en Esther, Dylana en Noa werkten hard, maar hadden hun handen vol aan de spitsen van de Tilburgse club. Echt grote kansen kreeg SC ’t Zand ook niet, ondanks het grote overwicht. Hardinxveld beperkte zich tot tegenhouden en dat deed de ploeg in de eerste helft goed. Als de bal was veroverd, had de ploeg moeite om die in de ploeg te houden. Er werd veelvuldig en snel balverlies geleden. De ploeg mist momenteel het vertrouwen en rust aan de bal. Passes zijn gehaast en slordig en vaak is het “weg is weg”. Het spel leidde daarom tot spaarzame uitvallen. Het leverde zowaar nog een paar corners op, die ook nog gevaarlijk waren. Savita kreeg uit een corner van Kirsten een grote kans om van dichtbij te scoren. Maar ze kreeg haar lichaam niet over de bal en van dichtbij ging de bal over het doel. Een andere corner werd door Quinty ingekopt en die bal verdween net naast. Het overwicht van de thuisclub resulteerde voor rust in een gelukkige voorsprong. De naar links uitgeweken rechterspits scoorde naar binnenkomend met haar sterke rechtervoet. Met een gelukkige stuit verdween het schot over de graaiende handen van Lara in het doel. Dat was zuur. Verder werd er niet meer gescoord. Wel waren er verschillende botsingen in duels waarbij er speelsters verzorgd en opgelapt moesten worden. Noa ging door haar enkel en moest het veld verlaten. Ashley kwam haar vervangen. Zoals vaker de laatste wedstrijden heeft Hardinxveld last met de tweede helft. Ook vandaag was dat het geval. Al snel in de tweede helft kwam SC ’t Zand op 2-0. Door een misverstand in de verdediging kon een speelster alleen op Lara af. Dylana probeerde nog met een sliding redding te brengen. Vaak doet ze dat goed, nu was net iets te laat en vloerde ze haar tegenstander. De bal ging op de stip en de pingel werd koel benut. Het geloof bij de meiden verdween. Er werd niet meer kort en fel gedekt, ondanks felle aanwijzingen van Lara. De score liep op. In de tweede helft viel ook maar een goede kans voor Hardinxveld te noteren. Kirsten soleerde door de defensie en kwam alleen voor de keepster. Haar schot ging net voorlangs. SC ’t Zand scoorde nog drie keer in de tweede helft en profiteerde optimaal van de geboden ruimte. De vijfde treffer was een bal direct gescoord uit een corner. De hoge bal draaide bij de tweede paal in het doel. Dit was in de laatste minuten van het duel dat terecht werd gewonnen door de thuisclub. De ploeg rest niets anders dan de komende weken hard te trainen. Volgende week heeft de ploeg rust en dan volgt de thuiswedstrijd tegen een onbekende tegenstander Moerse Boys.