Grote nederlaag in Werkendam

... (intikker)
Kirsten Verbaan (intikker)

27 januari 2018 12:00

Vandaag weer een wedstrijd van de najaarscompetitie. Opnieuw een uitwedstrijd en vandaag tegen Kozakken Boys uit Werkendam. Voor de afwisseling beginnen we dit verslag in de laatste minuten van de eerste helft. De wedstrijd ging aardig gelijk op en de beste kansen waren voor Hardinxveld. Als de ploeg met een 0-2 voorsprong was gaan rusten was dat niet onverdiend geweest. In die laatste minuten kwam er diepe bal op de spits vabn Kozakken Boys en zoals zo vaak deze wedstrijd stond ze ruim buitenspel. Grens Jaco vlagde opnieuw, maar de scheidsrechter vond het tijd voor een cadeautje en liet onterecht doorspelen. De spits kon alleen op Lara af en pakte dit onverwachte geschenk gretig uit en scoorde: 1-0. In plaats van met een voorsprong ging de ploeg met een achterstand de rust in. Wat er in de kleedkamer is gebeurd weet uw reporter niet maar de ploeg was in de eerste minuten na de rust geen schim van de ploeg voor de rust. In 9 minuten tijd liep Kozakken Boys uit naar 4-0. De tweede helft was amper begonnen of de rechtsbuiten kon na een diepe bal de 2-0 heel simpel binnen schuiven. De 3-0 was opnieuw een cadeau van de scheidsrechter. Een overtreding op Silke werd niet bestraft, het spel ging verder de bal ging diep en de 3-0 was een feit. Niet veel later kon een speelster ongehinderd het strafschopgebied inlopen en de 4-0 scoren. De wedstrijd was gespeeld en de motivatie bij Hardinxveld was weg. Het spel was zeer matig de tweede helft. Overgespeeld werd er nauwelijks, er werd te veel gelopen met de bal en de ploeg grossierde in simpel balverlies. Elke diepe bal van Kozakken Boys was gevaarlijk en uit een paar van de diepe ballen scoorde De Boys nog twee keer. In de slotfase wist Kirsten na een mooie pass van Estelle de keepster te passeren en met links binnen te tikken en daarmee de eer te redden. Verleden week speelde Hardinxveld tegen waarschijnlijk de beste ploeg van deze KNVB afdeling Zuid II en bood het dapper weerstand en speelde het met veel inzet en incasseerde het 5 tegengoals. Deze tweede helft was een wereld van verschil met de week daarvoor. En daar zag het de eerste helft niet naar uit. Er waren wel weer een paar afwezigen vandaag. De griep heerst nog steeds en dit keer was Esther daar het slachtoffer van. Ze bleef onder de warme wol. Senna die verleden week wel speelde, had weer te veel last van haar knie en supporterde haar ploeggenoten vanaf de bank. Appie kon het vandaag af zonder Estelle en Silke en die waren weer van de partij. Kirsten kon weer spelen na de opgelopen blessure verleden week. Ashley was ook weer beter en van de partij. Bente’s eigen ploeg traint alleen nog maar en ging ook weer mee. Onder de flauw winterzonnetje ging de wedstrijd van start. En zoals gezegd waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Het was een echt middenveld gevecht. Kozakken Boys had een licht overwicht, maar werd niet echt gevaarlijk. De defensie van Hardinxveld gaf nauwelijks kansen weg. Er waren een aantal corners, maar die leverden ook geen gevaar op. Lara stond weer goed opgesteld en voetbalde goed mee. De defensie met Quinty, Dylana, Bo  en Noa had het goed onder controle. Hardinxveld had zoals al gemeld zelfs de beste kansen. Kirsten kon een keer alleen op de keepster af, passeerde die ook goed, maar schoot de bal voor het lege doel net naast. Savita had ook de kans om de bal mee te nemen en op de keepster af te gaan, maar ze besloot te schieten. De bal werd een prooi voor de keepster. Na een mooie aanval over links via Indy, Anouk, Kirsten en Savita werd de bal teruggelegd op Ashley. Die stond in een mooie schietpositie, haar schot ging net naast. Zo waren de beste kansen voor Hardinxveld en leken de ploegen met 0-0 te gaan rusten, totdat de scheidsrechter in de laatste minuut besloot de thuisploeg een handje te helpen. In de rust voerde Joey een aantal wisselingen door. Dylana voelde zich niet lekker en kon niet verder spelen. Silke ging centraal achterin spelen en Quinty verhuisde naar het middenveld. Volgens trainersjargon zakte Hardinxveld door de “ondergrens”. Na de wedstrijd nam coach Joey de term  “chaos” in de mond. Het was in ieder geval een tweede helft om gauw te vergeten. Volgende week maar weer beter. Opnieuw een uitwedstrijd, opnieuw een oude bekende. Sleeuwijk is dan de tegenstander. De ploeg waarmee al menig pittig duel is uitgevochten en de laatste keer dit seizoen in een bekerduel. Als het weer niet wordt verplaatst naar 9 uur, wordt er om half een afgetrapt.