Hardinxveld houdt SVW op afstand met ultieme gelijkmaker

SVW 1

... (vrije trap)
Assist: Niels Nomen
... (solo)

Mannen, 1, 2e klasse F

17 februari 2018 14:30

Hardinxveld heeft dankzij een ultieme gelijkmaker in de uitwedstrijd bij SVW de voorsprong van zes punten op de hekkensluiter kunnen vasthouden. Dat gebeurde in een regelrecht degradatieduel dat toch al een onwaarschijnlijk scoreverloop kende. Na een vroege achterstand van 2-0 trok de ploeg van trainer Arjan de Vries de score na rust in een minuut tijd gelijk. De gedreven thuisclub knakte echter niet en nam daarna opnieuw de leiding. Met een wanhoopsoffensief forceerde Hardinxveld in blessuretijd alsnog de gelijk makende 3-3.

De belangen van het degradatieduel tussen SVW en Hardinxveld waren groot voor het verdere verloop van de competitie. Voor de thuisclub als nummer laatst met slechts één punt was het een alles of niets wedstrijd, terwijl Hardinxveld vanaf de voorlaatste plaats met zeven punten min of meer aansluiting kon maken met de rest van de staartclubs.
Met de kersverse interim-trainer Cees van Bavel op de bank deelde SVW binnen een paar minuten al een forse tik uit aan Hardinxveld. Niet zonder fortuin, want een voorzet van Hicham Farhou zeilde tot ieders verrassing inclusief die van Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf net onder de lat binnen. Na de 1-0 waren de schietpogingen van Aron van Andel en Niels Nomen minder scherp net buiten de paal van het SVW doel. De met meer gedrevenheid spelende thuisclub deelde na ruim een kwartier de volgende tik uit aan Hardinxveld. Uit een fraaie vrije trap over de muur krulde Hicham Farhou zijn tweede treffer binnen. De 2-0 kwam hard aan bij Hardinxveld en het was bij een goed lopende SVW aanval aan een redding van doelman Karsten de Graaf te danken dat het daar bij bleef. Kort voor de pauze lukte het Niels Nomen net niet om uit een vrije trap de aansluitingstreffer binnen te knikken.
De WSB Solutions brigade kwam in de tweede helft uit het niets weer helemaal terug in de wedstrijd. Niels Nomen schoot van de flank de bal hoog voor het doel en bij de tweede paal versloeg Vincent van Lopik met meer sprongkracht SVW doelman Onur Inan en kopte de 2-1 binnen. Nauwelijks een minuut later lag ook de gelijkmaker van Aron van Andel uit een voorzet van Michael Visser bij SVW in de touwen. Toch slaagde Hardinxveld er niet in om de wedstrijd helemaal te kantelen. SVW nam uit de tegenstoot weer de leiding na een weergaloze sleepbeweging in de zestien meter van opnieuw Hicham Farhou. Hardinxveld moest opnieuw in de achtervolging na deze 3-2 maar slaagde daar nauwelijks in. Het spel bleef onzuiver en als het tot een aanval kwam ontbrak het aan scherpte. Met aanvallende wissels van Johan Woltman voor Job Werkman en Thomas Roozeboom Bos voor Robin de Kok brak het laatste kwart van de wedstrijd aan. Hardinxveld onderscheidde zich aanvankelijk met terechte gele kaarten op naam van Danny van den Bout, Johan Kazen en Niels Nomen van de degelijk leidende scheidsrechter van Dee. Toen in blessuretijd de strijd leek beslecht in het voordeel van SVW sloeg Hardinxveld alsnog toe. Aanvoerder Vincent van Lopik werd net buiten de zestien meter neergehaald en Michael Visser plaatste de vrije trap richting Johan Kazen, die aan de achterlijn de bal terugkopte voor het doel. Op de eerste inzet had de SVW doelman nog een antwoord maar uit de rebound van Christian Verschoor was het wel raak: 3-3. Ee domper voor SVW dat zich lange tijd  in de wedstrijd de winnaar waande. Hardinxveld bleek aan het slot toch nog over de wilskracht te beschikken om SVW niet op de ranglijst in te laten lopen en mocht daar gezien het wedstrijdverloop best tevreden mee zijn.
De marge van Hardinxveld naar de laatste en dus directe degradatieplaats van SVW bleef daarmee zes punten.
Komende zaterdag 24 februari ontvangt Hardinxveld met Woudrichem de nummer 10 van de ranglijst, waarvan de heenwedstrijd tegen de Woerkummers Hardinxveld tot dusver de enige overwinning opleverde. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman (71’Johan Woltman), Patrick Zwakhals, Johan Kazen, Christian Verschoor, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok (70’Thomas Rozeboom Bos), Michael Visser, Niels Nomen, Danny van den Bout.

.