Hardinxveld sluit kalenderjaar af met oefenwinst op Haaften

Haaften 1

16 december 2017 14:45

P.T. van Veelen

Door de afgelasting van de competitiewedstrijd tegen Heukelum oefende Hardinxveld op de laatste speeldag van 2017 op het eigen kunstgrasveld aan de Sluisweg tegen derdeklasser Haaften. Nadat Hardinxveld de openingsfase naar zich toetrok lieten Lars van der Rest en Richard Zwakhals opgelegde kansen voor het doel van Haaften liggen. De gasten waren na een klein haffuur wel doeltreffend door via een uitval de 0-1 aan te tekenen. Een paar minuten later trok Richard Zwakhals met een fraaie aanname op de borst en een diagonaal schot de stand gelijk. Met de 1-1 stand werd de rust bereikt.

Aan de tweede helft begon de WSB brigade een stuk scherper. Uit de eerste de beste aanval schoot Danny van den Bout via de binnenkant van de paal 2-1 binnen. Uit een goed opgezette aanval door Vincent van Lopik kon Michael Visser voor het doel uithalen voor de 3-1. Goed doorzetten van diezelfde Michael Visser leverde Hardinxveld via een treffer van Nick van der Woude een 4-1 overwinning op.

De competitie gaat de winterstop in met Hardinxveld als voorlaatste op de ranglijst, met weliswaar twee achterstallige wedstrijden. Op zaterdag 27 januari 2018 hervat Hardinxveld het tweede deel van de competitie met de thuiswedstrijd tegen Drechtstreek.