Hardinxveld lijdt heel dure nederlaag bij Tricht

Tricht 1

Mannen, 1, 2e klasse F

11 november 2017 14:30

Hardinxveld heeft in de inhaalwedstrijd tegen Tricht een heel dure 2-1 nederlaag geleden. De ploeg van trainer Arjan de Vries liep de achterstand op zowel in de slotfase van de eerste als van de tweede helft. Door dit resultaat klom Tricht op naar de tiende plaats boven de streep op de ranglijst, terwijl Hardinxveld in de zorgen blijft staan op de voorlaatste dertiende plaats.

Hardinxveld moest aantreden zonder doelman Karsten de Graaf en Niels Nomen die een vrij weekend hadden ingepland. Ook Aron van Andel met een langdurige blessure en de niet fitte Thomas Rozeboom Bos ontbraken. Al in de eerste minuut trok Danny van den Bout ten aanval en zag zijn schot gekeerd worden door de Trichtdoelman en vloog een boogbal van Michael Visser over de lat. Na een kwartier spelen was Tricht wel heel dicht bij de openingsgoal toen het een afgeslagen corner op de paal schoot. Het spel van beide kanten met meer inzet dan zuiverheid verplaatste zich snel. Johan Woltman speelde aan de zijkant een Trichtse verdediger uit maar kon de veelbelovende aanval niet afmaken toen hij ten koste van geel werd neergehaald. Met weinig uitgespeelde kansen leek de wedstrijd doelpuntloos de rust in te gaan. Maar in de 44e minuut profiteerde Tricht van Hardinxvelds balverlies en kon Marijn Bransen uit de voorzet kort voor het doel de 1-0 nog voor de pauze binnen werken.
Met Nick van der Woude voor de geblesseerd geraakte Johan Woltman moest Hardinxveld het initiatief nemen in het tweede deel. Dat lukte aanvankelijk maar Richard Zwakhals werd net buiten de zestien aan het shirt getrokken en leverde dat naast geel een vrije trap op voor Hardinxveld. Met de aanvallend ingestelde Robin de Kok voor verdedigende middenvelder Jos Laurs probeerde Hardinxveld meer druk te geven. Onmiddellijk leverde dat gevaar op uit een kopbal op het doel van Michael Visser die Robin de Kok in de rebound niet goed wist te raken. Op een afstandsschot van Danny van den Bout redde Trichtdoelman Nicky Janssen stijlvol en ook in de rebound liet de Trichtdoelman zich niet passeren door Vincent van Lopik. In de 86e minuut was het aan de andere kant wel raak na een redding van Hardinxvelddoelman Marc Koning. De bal werd opnieuw voor het doel getrokken en Ruben Lambregts kon vrij uithalen voor de 2-0. Daarmee was de wedstrijd wel beslist maar kreeg toch nog een onwaardig slot. Afgezien van een denigrerende speaker bij de 2-0 voor Tricht, een scorebordklok die achter liep en de 90 minuten er al op zaten hield Hardinxveld na de zoveelste blessurebehandeling van Tricht de bal uit een inworp vast. Dat vervolgens de bal in jeugdige onbezonnenheid ook nog op doel werd geschoten achter de verbouwereerde Trichtdoelman leverde een 2-1 eindstand op.
Na het laatste fluitsignaal ontstond er al wat commotie voor de dugout van Hardinxveld. Bij de uitgang van het veld was er publiek opgedrongen en brak er toen wel tumult uit. In die hectiek na afloop incasseerde Richard Zwakhals van Hardinxveld nog een rode kaart.
Voor komende zaterdag 18 november moet Hardinxveld dit verlies zien te verwerken met het thuisduel tegen medekoploper Almkerk op het programma.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman(86’Aron Eijkelboom), Robert Zwakhals, Christian Verschoor, Patrick Zwakhals, Jos Laurs (70’Robin de Kok), Vincent van Lopik, Danny van den Bout, Richard Zwakhals, Michael Visser, Johan Woltman (46’Nick van der Woude).