Hardinxveld mist rust in de mist

Terheijden MO17-1

Hardinxveld MO17-1

... (intikker)
... (penalty)

Hoofdklasse 1

2 december 2017 11:30

Een klein wereldje vandaag. Het is behoorlijk mistig en koud bovendien. De meiden van MO 17 gaan opnieuw Brabant in. Dit keer  naar Terheijden, gelegen iets boven de rook van Breda, om daar de strijd aan te binden met vv Terheijden aan wie verleden week de laatste plaats was overgedaan. Het beloofde weer een spannend potje te worden. De personele problemen waren deze zaterdag iets minder dan de week ervoor. Esther was ondanks de grappige tip van haar vriend weer van de partij. Bente was na haar winnende goal en goede invalbeurt en winnende goal verleden week ook weer meegereisd. Indy was gelukkig ook weer beter en kon ook weer spelen. Kirsten was teruggekeerd uit Gambia, maar is nog niet speelklaar. Britt verblijft ook nog steeds in de ziekenboeg. Coach Robert Paul is nog steeds herstellende en nog niet voldoende hersteld om op de bank plaats te nemen. Joey staat er dus voorlopig alleen voor. Zo ook dit keer. De beginopstelling verschilde niet veel van die verleden week. Esther speelde weer op haar vertrouwde plek rechts in de defensie. Daardoor schoof Silke een linie naar voren en speelde rechts op het middenveld. Verder waren er geen wijzigingen. Bente, Indy en Ashley begonnen onder een warme deken op de bank. Ze kregen gezelschap van Kirsten die de ploeg kwam aanmoedigen. En dat aanmoedigen was nodig, want Terheijden is een goed voetballende ploeg. Deze ploeg voetbalt beter dan menig andere ploeg die hoger op de ranglijst staat. Verbazend dat de ploeg zo laag staat. De bal gaat rustig rond en er is een goede opbouw. Zaken die Hardinxveld vandaag miste in de mist. Er was geen rust aan de bal en in het samenspel. De passing was slordig en daardoor werd er veel balverlies geleden. En als je de bal niet hebt wordt aanvallen moeilijk. Verdedigend stond het goed. Gevaarlijk kon Terheijden ondanks het verzorgde spel ook niet worden. Esther, Dylana, Quinty en Noa verdedigden scherp en met veel inzet. Lara keepte weer rustig en degelijk. Senna, Silke en Bo hielpen goed mee met verdedigen en togen ook mee ten aanval. Na de stroeve start werd Hardinxveld aanvallend ook wat gevaarlijker. Estelle had pech met een schot net naast de paal en Silke kon met haar snelheid dreigend oprukken over rechts. Ze had twee mogelijkheden, waarvan er een net in het zijnet belandde. Anouk en Savita werkten hard, maar konden niet echt gevaarlijk worden. Het was lastig voetballen op het zeer hobbelige hoofdveld. Hardinxveld ontbeerde ook een beetje geluk bij de afronding. De strijd werd feller en de scheidsrechter bestrafte vaak niet de eerste overtreding, maar wel de tweede en vaak was dat in het nadeel van de bezoekers. Zo ook bij een duel tussen Quinty en een spits van Terheijden. De spits maakte een overtreding en werd niet bestraft en Quinty reageerde niet verstandig en deelde een tikkie uit. De scheidsrechter bestrafte dat terecht met geel en Hardinxveld moest met 10 speelsters verder. De organisatie in de verdediging was weg en er werd te veel ruimte gegeven en daarvan profiteerde Terheijden bij een corner. Een speelster kon zo maar vrij een eind het strafschopgebied inlopen en een vrijstaande medespeelster in het doelgebied aanspelen. Binnen tikken was een eitje en de 1-0 was een feit. Met deze stand brak de rust aan. Een aantal ouders zat al lekker in de warme kantine aan de koffie naar de wedstrijd te kijken. Andere kou kleumende ouders die de kou trotseerden kwamen hen vergezellen. De meiden zochten de warme kleedkamer op.

Als het zo koud is, is het altijd lastig om weer fel te starten. Hardinxveld had daar meer moeite mee dan Terheijden. Na de domper vlak voor de rust kreeg Hardinxveld een tweede domper te verwerken. Bij een snelle uitbraak kon een speelster alleen op Lara af met Senna in de achtervolging. Met een laatste sliding probeerde Senna de doelpoging te voorkomen. Wat werd er eerst geraakt de bal of het been? De aanvalster ging neer en de bal op de stip. De strafschop werd onberispelijk binnen geschoten: 2-0. Opnieuw een tegenslag. Het zal niet mee vandaag. Hardinxveld gaf de moed niet op en probeerde van alles. Er waren kansjes, maar de scherpte ontbrak en de schoten waren net zoals vaak de laatste weken te zacht of te onzuiver. Een uitbraak aan de andere kant leidde tot de 3-0. De bal werd diagonaal binnen geschoten mede doordat Lara uitgleed op het drassige veld. Hardinxveld bleef knokken voor een beter resultaat, maar het mocht niet baten. Er ontstond nog een hachelijke situatie voor het doel van Terheijden door een foute terugspeelbal, maar die bal ging ook net naast de paal. Zo eindige deze wedstrijd in een terechte nederlaag en deed Terheijden de laatste plaats weer over aan Hardinxveld. Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma.