Op herhaling bij RCD

... (e.d.)

Hoofdklasse 1

7 oktober 2017 14:30

Vandaag een treffen met een bekende tegenstander: RCD. In de vorige competitie had de MO17 daar twee keer tegen gespeeld en twee keer met één doelpunt verschil verloren. Hardinxveld moest uit spelen en daarom reisde de ploeg af naar Dordrecht. Een aantal speelsters was geblesseerd. Keepster Britt is nog steeds niet van de partij en Kirsten kan door een spierblessure nog niet spelen. Quinty heeft vocht in haar knie en kan niet heel de wedstrijd spelen. En Silke moest bij Appie werken en kon deze middagwedstrijd niet mee. Anouk Versteeg ging daarom mee om toch met voldoende speelsters aan de aftrap te verschijnen. Door de afwezigen moesten Robert-Paul en Joey puzzelen op de opstelling. Hardinxveld verscheen met de volgende speelsters aan de aftrap: Lara in het doel, Esther, Bo, Senna en Noa in de verdediging. Dylana, Indy en Anouk op het middenveld. Savita, Anouk en Estelle in de aanval. Na het beginsignaal van de scheidsrechter ging de wedstrijd gelijk op, zoals dat ook het geval was in de vorige twee ontmoetingen. Er waren ook kansen of kansjes over en weer. De technische en snelle spits van RCD zorgde voor gevaar. Lara keepte goed en voetbalde goed mee. De verdediging werkte hard en speelde geconcentreerd. Aan de andere kant had Hardinxveld ook kansen. Anouk Versteeg schoot in kansrijke positie over het doel van RCD. Toch kwam Hardinxveld op voorsprong. Een als voorzet bedoelde bal van Anouk Versteeg verdween over de goalie van RCD in het doel. Een 0-1 voorsprong en het eerste doelpunt in de hoofdklasse was een feit. RCD ging op jacht naar de gelijkmaker. De ploeg uit Dordrecht slaagde daar nog voor de rust in. Met een geplaatst schot werd Lara gepasseerd en kwam de 1-1 op de borden. Met deze stand gingen de ploegen rusten.

De coaches Robert Paul en Joey waren niet ontevreden over het vertoonde spel en gaven in de rust nog wat nodige aanwijzingen. Ook werden twee wissels toegepast. Quinty en Ashley kwamen in het veld. Na de rust bleef het wedstrijdbeeld gelijk. De wedstrijd was in evenwicht. Bo verving Silke prima als laatste vrouw. Noa en Esther verdedigden scherp. Aan werklust ontbrak het niet en Hardinxveld speelde goed samen. RCD is ook een fel spelende ploeg met zoals al verteld goede aanvallers. Die aanvallers zorgden in de tweede helft voor een voorsprong. Een mooie aanval werd afgerond: 2-1. Hardinxveld liet de moed niet zakken en de kopjes niet hangen en bleef knokken voor een beter resultaat. Die inzet werd beloond. Anouk Rietveld zorgde voor een fraaie assist en Estelle rondde koelbloedig af: 2-2. Een gelijkspel zou verdiend zijn geweest in deze wedstrijd, maar het geluk was niet aan Hardinxvelds zijde. In de slotfase zorgde een eigen doelpunt voor een 3-2 voorsprong voor RCD. Dat was zuur, want daardoor ging de ploeg puntloos huiswaarts en stond precies dezelfde uitslag op de borden als in de laatste ontmoeting. Komende week maar weer goe trainen en hopelijk worden de geblesseerde speelster snel weer fit. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen MZC’11 uit Zierikzee op het programma.