Gelijkspel voor het derde in derby!

VVAC 4

Sven Boogaard (intikker)
Melvin van Honk (afstandschot)

Mannen, 3, 3e klasse E

11 november 2017 14:30

OTTOLAND- Het derde is er afgelopen zaterdagmiddag niet in geslaagd om de volledige punten mee naar huis te nemen. Op ‘De Put’ werd een wedstrijd gespeeld die erg enerveerden was en vooral voor de neutrale toeschouwer leuk was om naar te kijken.

Na de winst van vorige week tegen Drechtstreek was het derde er op gebrand om deze zaterdag weer een goed resultaat neer te zetten en zo de aansluiting met boven te behouden. Al begon het een zaterdag niet erg voortvarend, namelijk beide keepers waren geblesseerd geraakt! Gelukkig had Hans een troef achter de hand en werd Kevin op doel gepositioneerd.

Nu de wedstrijd: Hardinxveld begon slap aan de wedstrijd, het leek wel of iedereen die avond daarvoor naar de Japie’s was geweest. Dit resulteerde dan in een vroege achterstand, 1-0 voor VVAC. Hardinxveld leek nu wakker geschud te zijn en begon langzaamaan beter te voetballen. Hierdoor kwamen er wat kleine kansen. Maar na twintig minuten vond Sven met een voorzet Benjamin en stond de score weer gelijk, dit luide een sterke fase van Hardinxveld in. Na ongeveer dertig minuten kreeg Frank de bal op de helft van VVAC, na een korte dribbel schoot hij hem werkelijk waar, met een lobballetje van net buiten de zestien, fantastisch binnen. Tien minuten later was het alweer raak voor het derde, net op de helft van VVAC was er een overtreding begaan en Jeffrey ging achter de bal staan. Hij bracht de bal in, Sjon kopte de bal op de paal en vervolgens liep Sven met de bal en al de goal in, 1-3. Op nog wat kleine kansen na gebeurde er voor rust niet veel meer.

Na de thee was VVH wat ingezakt en nam VVAC weer de overhand, dit resulteerde in een vrijetrap die net naast ging. Maar binnen tien minuten was het dan toch raak, een speler van VVAC werd niet aangepakt aan de achterlijn en kon er langs lopen totdat hij een tikje kreeg in ons strafschop gebied, penalty, deze werd benut 2-3. VVH leek hierna niet echt wakkergeschut, toch was het Hardinxveld die de eerstvolgende goal maakte. 2-4, kopbal Sven. Hierna werd de wedstrijd weer enerverend en kwamen er kansen aan beide kanten. Hieruit kwam dan ook een goal voor VVAC, 3-4. Vervolgens werd VVAC steeds sterker en viel de gelijkmaker, 4-4. Vlak daarvoor werd Guido gewisseld voor Melvin, we dachten dat Frank vandaag de mooiste goal had gemaakt. Maar op ongeveer dertig meter van de goal kreeg Melvin de bal, een paar stappen en hij haalde uit, de bal viel prachtig over de keeper. Na deze goal kwam Bart erin voor Frank. Er werd gehoopt dat Melvin het laatste doelpunt van de dag had gescoord, dit was jammer genoeg niet de werkelijkheid. In minuut 90+5 kregen we een vrije trap rond de zestien tegen, en zoals Hans al voor de wedstrijd had gezegd ‘Geef daar geen vrije trappen cadeau!'. Deze vrijetrap werd binnen geschoten en dit bepaald de eindstand 5 tegen 5.

Volgende week staat de wedstrijd tegen ASWH op het programma, deze wedstrijd wordt op ons eigen veld afgewerkt na afloop staat het jaarlijkse Chinezen weer op het programma!