Hardinxveld 3 wint ook in Leerdam!

LRC 4

Mannen, 3, 3e klasse E

14 oktober 2017 15:00

LEERDAM- Op een prachtige nazomerse namiddag heeft het derde zijn tweede overwinning van het seizoen behaald. In een wedstrijd die niet op gang leek te komen, gooide Hardinxveld de tweede helft alle remmen los.

Met vier punten uit de eerste drie wedstrijden op zak was het overduidelijk dat de eerste drie punter van vorige week tegen Oranje-wit naar meer smaakte. Na weer een goede week van trainen was het voor de hoofdtrainer al weer druk puzzelen om zo vroeg in het seizoen al genoeg mensen op papier te krijgen maar het was hem wederom gelukt. Met welgeteld twaalf man was het derde op tijd aanwezig in de glasstad voor de aftrap van de wedstrijd van vandaag.

Hardinxveld begon door de vele omzettingen en inpassingen slap aan de wedstrijd en het was duidelijk even zoeken voor de mannen uit onze mooie dorp aan de Merwede. Het was dan ook al na vijf minuten dat L.R.C. op voorsprong leek te komen. Na een te korte terugspeelbal leek de spits van de thuisploeg zijn eerste van de middag te maken. Zijn schot stuiterde echter via de onderkant van de lat net voor de doellijn terug het speelveld in.

Hardinxveld was nog niet bijgekomen van dit waarschuwingschot of het was na een klein kwartier wél raak. Na een simpele een-twee door het hart van de defensie was dezelfde spits deze keer wel trefzeker 1-0.

Hardinxveld was nu wel echt wakker en begon de wedstrijd langzaam steeds meer en meer naar zich toe te trekken. Dit leidde tot grote kansen voor Guido die de bal goed terug kreeg van de mee opgekomen Léon en een grote kans voor Jordi die met het inglijden op een voorzet van Casper net een teenlengte te kort kwam voor de gelijkmaker.

Niet veel later was het dan toch raak voor Hardinxveld. Na een goede passeeractie van Jordi aan de linkerkant van het speelveld behield hij het overzicht en zag hij Guido vrij staan op randje zestien. Die zorgde met een geplaatst schot in de linkeronderhoek voor de verdiende gelijkmaker na een klein half uur spelen. 1-1!

Dit was voor L.R.C. weer reden om er een schepje bovenop te doen. Het was dan ook Leon die perfect in greep toen de nummer zeven van de thuisploeg alleen op Thom leek af te gaan.

Met nog een paar minuten te spelen voor de rust leek Hardinxveld voor de eerste keer deze middag op voorsprong te komen nadat Casper Jordi weg stuurde in de diepte. De stift van laatsgenoemde belandde helaas net enkele centimeters naast de paal en dus leken beide ploegen met een gelijkspel te gaan rusten.

Hoewel de spelers van L.R.C. al dachten aan hun welverdiende bakje thee had Hardinxveld eerst nog trek in een voetballend toetje deze eerste helft. Het was dan ook ver in de blesuretijd toen de uitstekend spelende Guido met een steekbal door de lucht Jeffrey alleen voor de keeper zette. Hoewel hij beschikt over een geweldig schot liet hij het publiek zien dat hij ook goed kan koppen en zo knikte Jeffrey voor rust nog de verdiende 1-2 ruststand binnen.

Na de rust leek Hardinxveld op jacht te gaan naar meer goals en een grotere voorsprong maar was het na 5 minuten spelen al gelijk. Een schot van L.R.C. was krachtig genoeg om Thom te passeren.

Hardinxveld liet het hier niet bij zitten en zette net nog een half uur spelen opnieuw aan. Met een goede steekbal werd Guido een-op-een gezet met de L.R.C. goalie maar deze wist de inzet te pareren.

Hardinxveld bleef zoeken naar de aanval en werd daarvoor beloond met een penalty. Hardinxveld ging steeds beter in de wedstrijd zitten en dat frustreerde de thuisclub lichtelijk. Met een grove charge binnen de zestien op Jordi kon de arbiter niet anders dan naar de penalty stip wijzen. Met een overtuigende knal zorgde Guido met zijn tweede deze middag voor de 2-3!

Hardinxveld drukte door en wilde het karwei afmaken. Ondanks weer een grove charge op Jordi hield Hardinxveld het koppie erbij en wist de score 10 minuten voor tijd te vergroten en de wedstrijd definitief te beslissen in Hardinxvelds voordeel.

Na een uitstekende dribbel en versnelling van de wederom hardwerkende Frank, hield hij op de achterlijn het overzicht en zag de inmiddels ontketende Guido vrij in komen lopen op rand zestien. Met een heerlijke trap nam laatsgenoemde de bal in een keer op de pantoffel en zag zijn inzet in de linkerbovenhoek verdwijnen. 2-4 en de wedstrijd was beslist.

Dat het uiteindelijk nog 2-5 werd was voor zowel publiek als spelers slagroom op de taart. Met een heerlijke slalom langs de gehele L.R.C. defensie was het Léon die zijn eerste goal in dienst van het derde wist te maken.

Al met al een goede middag voor de mannen van drie die nu twee keer op rij de volle winst pakken.

Volgende week een weekje geen competitie maar in alle vroegte naar Zwijndrecht voor potje bekervoetbal tegen V.V.G.Z. De goede reeks is ingezet, nu doorpakken!