Hardinxveld 3 begint competitie met nederlaag.

Sliedrecht 4

Mannen, 3, 3e klasse E

23 september 2017 14:30

SLIEDRECHT- Het derde heeft afgelopen zaterdagmiddag het openingsduel van de competitie niet in winst weten om te zetten. Na een goede start, maar een snelle rode kaart aan de kant van de sluiswegbewoners werd het nooit echt een wedstrijd.

De competitie openen tegen aartsrivaal Sliedrecht. Een mooier affiche kun je haast niet krijgen en dus werd er de gehele voorbereiding uitgekeken naar deze middag. Een voorbereiding met veel nieuwe spelers binnen de selectie van het derde, een mooie mix van jong talent en de inmiddels nodige ervaring in de derde klasse.

Bij aankomst op sportpark de Lockhorst was klaarblijkelijk het affiche van deze wedstrijd het bestuur van de plaatselijke voetbalvereniging ook niet ontgaan en mochten we aantreden op het hoofdveld. Dit was overigens ook gelijk het enige pluspunt van de plaatselijke organisatie rondom deze wedstrijd.

Hardinxveld begon de wedstrijd goed. Op het warme kunstgras werd gelijk goed vooruit gevoetbald en dat resulteerde al snel in een grote kans. Frank werd de diepte in gestuurd door Jordi en kon de bal terugleggen op de zestien meter waar Albert helaas zijn vizier nog niet op scherp had staan.

Een paar minuten later was het wel raak. Door balverlies op het middenveld van de thuisploeg werd de bal geopend op Rik. Deze vond met zijn voorzet Frank bij de tweede paal, die op zijn beurt Jordi S. vrij zag staan voor de keeper. Met een goed schot opende de aanvoerder de score. 0-1 en geen vuiltje aan de lucht. Voor even dan...

Na de openingsgoal ging Sliedrecht steeds vaker met de lange bal op zoek naar de snelle spits. Toen deze andermaal werd gevonden was het Hardinxvelds laatste verdediger die in een fysiek duel de bal heroverde. Nadat er zowel in het Turks als in het Nederlands druk geappelleerd werd door de thuisploeg kon de leidsman zoals hij zelf beweerde niets anders doen dan de rode kaart tonen.

Door deze streng bestrafte overtreding kreeg het goede begin geen vervolg. Hoewel het nog even duurde voordat Sliedrecht op gelijke hoogte kwam, was het na notabene een eigen doelpunt aan Hardinxveldse zijde eenrichtingsverkeer het restant van deze wedstrijd.

Hardinxveld hield de schade beperkt tot 4 tegengoals en dat zorgt voor een bittere nasmaak. Een wedstrijd waarin veel meer in had gezeten. Zelfs met de tien tegen elf situatie.

Aanstaande zaterdag een herkansing bij dr eerste thuiswedstrijd deze competitie tegen Groot Ammers.