Hardinxveld wint ruim van SVW in aanloop naar de nacompetitie

SVW 1

Niels Nomen (intikker)
Adi Jogic (schot)
Assist: Niels Nomen

Mannen, 1, 2e klasse F

26 mei 2018 14:30

Hardinxveld heeft thuis in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie een ruime overwinning geboekt op het reeds gedegradeerde SVW. Voor de ploeg van trainer Arjan de Vries vormde de 4-0 winst een aardige aanloop voor de nacompetitie, waarin Hardinxveld om handhaving in de tweede klasse moet gaan strijden. Komende zaterdag zal Hardinxveld het in de eerste ronde van deze p/d-wedstrijden aan de eigen Sluisweg gaan opnemen tegen De Alblas, als periodekampioen van de derde klasse.

Om dat de beslissing een week eerder al was gevallen was deze laatste competitiewedstrijd tussen Hardinxveld en SVW niet meer de lang voorspelde degradatiekraker. Hardinxveld domineerde de wedstrijd en had nadat het op voorsprong was gekomen helemaal niets meer te duchten. Toch kwamen de eerste mogelijkheden voort uit counters van SVW. Bij pogingen van Emre Gulpinar en Menno Dekker bracht Hardinxvelddoelman Marc Koning redding. Hierna volgde een schot aan de andere kant van Richard Zwakhals, dat SVW doelman Edwin van der Zouwen net met de vingertoppen over de lat tikte. Direct na de eerste drinkpauze sloeg Hardinxveld wel toe uit een fraaie aanval die door Johan Woltman werd afgerond. Na deze 1-0 dicteerde Hardinxveld de wedstrijd en bediende de bezige Johan Woltman voor het doel Niels Nomen, die vrij voor het doel de bal over schoot.
In de tweede helft breidde de WSB brigade de marge wel verder uit. Binnen een minuut was het al raak na een botsing tussen Aron van Andel en de SVW doelman en kon Niels Nomen simpel 2-0 binnen tikken. Even later was Michael Visser niet zelfzuchtig en legde de bal breed op Adi Jogic, die ook al vrij de 3-0 binnen schoof. Vervolgens werkte Niels Nomen zich los en bediende Richard Zwakhals, die met een schot de 4-0 aantekende. Het laatste half uur voltrok zich als zomeravondvoetbal op een warme meimiddag. SVW snakte naar het einde van een voor de Gorcummers teleurstellend verlopen seizoen. Ook Hardinxveld kon niet meer de scherpte opbrengen om de uitslag van wat notabene de thuisoverwinning van het seizoen was, nog verder op te laten lopen. Scheidsrechter Kuijntjes liet geen seconde langer spelen dan nodig, en zo besloot Hardinxveld de reguliere competitie met een 4-0 winstpartij op degradant SVW. Daarmee passeerde Hardinxveld op de ranglijst ook sv Meerkerk, dat op deze laatste speeldag verloor.

Voor Hardinxveld volgt nu de p/d-nacompetitie om lijfsbehoud in de tweede klasse. In een knock-out systeem gaan de komende 3 zaterdagen de 6 periodekampioenen uit de derde klassen en de nummers 12 en 13 van de tweede klasse strijden om één plaats in de tweede klasse. Voor Hardinxveld betreft dit als nummer 12 in de eindstand louter thuiswedstrijden. Te beginnen komende zaterdag 2 juni aan de Sluisweg tegen De Alblas, als één van de periodekampioenen uit de derde klasse.

Opstelling: Marc Koning, Lars van de Rest, Robert Zwakhals, Robin de Boon, Danny van den Bout, Aron van Andel, Adi Jogic, Richard Zwakhals (60’Mark Vogel), Niels Nomen, Michael Visser (70’Vincent van Lopik), Johan Woltman.