Hardinxveld raakt verder in impasse na verlies bij Drechtstreek

Drechtstreek 1

Mannen, 1, 2e klasse F

14 april 2018 14:30

Hardinxveld is door een 3-0 nederlaag in de uitwedstrijd bij Drechtstreek verder in een impasse geraakt. Daarmee leed de ploeg de zevende nederlaag op rij en kwam in de laatste vier wedstrijden ook al niet tot scoren. Daar kwam ook nog bij dat SVW vanaf de laatste plaats door een overwinning op Meerkerk langszij is gekomen. Hardinxveld en SVW delen nu de laatste directe degradatieplaats en alleen een iets beter doelsaldo is het dunne lijntje waarop de ploeg van trainer Arjan de Vries nu nog balanceert.

Hardinxveld trad bij Drechtstreek aan met Vincent van Lopik en Christian Verschoor terug in de basis na langdurige blessures. De gastheren in Papendrecht konden zich in dit duel zo goed als veilig spelen, terwijl voor Hardinxveld als nummer voorlaatst de zorgen een stuk groter waren. Bij beide ploegen verliep de opbouw van het spel slordig. In de loop van de eerste helft was het Hardinxveld dat beter in de wedstrijd kwam en ook meer aan kansen toekwam. Na ruim een half uur spelen kreeg Richard Zwakhals een zwieper in de zestien maar zag scheidsrechter Beumer daar geen strafschop in. Robin de Kok kreeg twee keer de gelegenheid om uit een vrije trap op de rand van het strafschopgebied op doel te richten, maar schoot in het zijnet en naast. Tussendoor liet Niels Nomen de uitgelezen mogelijkheid liggen om van een paar meter voor het doel langs Drechtstreekdoelman Joris Moesman binnen te schieten. Kort voor de pauze viel de treffer wel aan de andere kant uit een strafschop na een combinatie waarbij een Drechtstreekspeler binnen de zestien in de mangel werd genomen. Damien Vereecken profiteerde van dit buitenkansje voor Drechtstreek en zorgde zo voor een 1-0 ruststand.
Zoals vaker in eerdere wedstrijden moest de toch al moeilijk scorende WSB brigade met een achterstand in deel twee in de achtervolging. Na een uur op de klok knalde Vincent van Lopik uit een gevaarlijke vrije trap voor het doel van Drechtstreek hard in de muur. Met een fraaie redding op een schot in de bovenhoek voorkwam Hardinxvelddoelman Marc Koning dat Drechttreek verder uitliep. Toch liet Drechtstreek even later zien effectief te kunnen zijn, door in twee minuten tijd de wedstrijd helemaal te beslissen. Uit een voorzet tikte Mark Kunst dicht voor het doel de 2-0 binnen en uit een hoekschop kort daarna was het opnieuw raak. Michael Slingerland kopte boven iedereen uit de 3-0 binnen. In het laatste kwartier bleef Hardinxveld hard werken voor een beter resultaat, maar ontbrak het aan overtuiging om het Drechtstreek nog lastig te maken.
Drechtstreek verstevigde met de drie punten hun positie in de middenmoot. Hardinxveld echter leed met de 3-0 een gevoelige nederlaag, die nog harder aankwam toen duidelijk werd dat nummer laatst SVW het gat van drie punten had gedicht door een 0-1 overwinning in Meerkerk. Hardinxveld deelt nu met SVW de directe degradatieplaats en heeft slechts een iets kleiner negatief doelsaldo van -35 ten opzichte van -38.
Er zijn nog zes competitiewedstrijden te gaan en daarin staat voor Hardinxveld komende zaterdag 21 april opnieuw een uitwedstrijd op het programma, bij Wilhelmina’26 in Wijk en Aalburg.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Patrick Zwakhals, Robin de Boon, Christian Verschoor (80’Danny den Haan), Aron van Andel, Vincent van Lopik, Richard Zwakhals (80’Thomas Rozeboom Bos), Robin de Kok (80’Michael Visser), Niels Nomen, Danny van den Bout.