Hardinxveld kan negatieve reeks thuis tegen Brederodes niet doorbreken

Brederodes 1

Mannen, 1, 2e klasse F

7 april 2018 14:30

Hardinxveld heeft in de thuiswedstrijd tegen Brederodes de negatieve reeks niet kunnen doorbreken. Door het 0-2 verlies aan de eigen Sluisweg leed Hardinxveld de zesde nederlaag op rij en blijft het totaal aantal punten op 8 staan. Tussen Hardinxveld en Brederodes was er in de eerste helft geen enkel krachtsverschil en verliep het duel doelpuntloos. In de eerste tien minuten van de tweede helft sloegen de gasten binnen een tijdsbestek van een paar minuten tweemaal toe en duwden de ploeg van trainer Arjan de Vries zo dieper in de zorgen.

Hardinxveld dat opnieuw moest aantreden zonder een aantal geblesseerde basisspelers kwam scherp uit de startblokken tegen middenmoter Brederodes. In de eerste vijf  minuten resulteerde dat in een viertal hoekschoppen, die echter weinig meer opleverden dan een kopbal van Aron van Andel op het doel van de gasten. Met een schot van Thomas Rozeboom Bos rakelings over de lat en een harde schuiver van Jos Laurs net naast het doel waren de kansen voor Hardinxveld geteld. In het eerste deel zorgde Brederodes voor geen enkel gevaar. Daarmee bleef het treffen tot de pauze ook doelpuntloos.
De WSB Solutions brigade kreeg direct na de rust een grote mogelijkheid om de score te openen, maar de vrije schietkans van Danny van den Bout verdween hoog in het zijnet. Een ongelukkige val van Jos Laurs die daarbij zijn sleutelbeen brak leidde voor Hardinxveld direct daarna ook het verlies van de wedstrijd in. Uit een kopbal vanaf de achterlijn voor het doel kopte Kevin Kroeze de 0-1 voor Brederodes binnen. Toen een paar minuten later een misser in de Hardinxveldverdediging opnieuw werd afgestraft door Kevin Kroeze liep Brederodes binnen tien minuten na de pauze makkelijk uit naar 0-2. Ondanks de tegenslagen probeerde Hardinxveld terug te komen, maar konden de pogingen van Robin de Kok, Niels Nomen en Richard Zwakhals Brederodes niet echt verontrusten. Uit een counter kreeg namens de gasten Fernando Pique nog een open kans voor het doel die hij hoog over het Hardinxvelddoel joeg. Vincent van Lopik had na een langdurige blessure zijn opwachting wel weer kunnen maken als invaller en voor het laatste kwartier kwam ook aanvaller Michael Visser voor verdediger Robert Zwakhals bij Hardinxveld in de ploeg. Een echt slotoffensief kwam er echter niet van tegen Brederodes dat de wedstrijd gecontroleerd uitspeelde. Door de 0-2 eindstand speelde Brederodes zich nagenoeg zeker veilig en leed Hardinxveld de zesde nederlaag op rij. Met totaal acht punten en SVW dat door een gelijkspel tegen Woudrichem tot op drie punten naderde, nemen de degradatiezorgen bij Hardinxveld op de voorlaatste (nacompetitie)plaats verder toe.
Voor Hardinxveld staat nu een reeks van vier uitwedstrijden op het programma. Te beginnen komende zaterdag 14 april bij middenmoter Drechtstreek in Papendrecht.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robert Zwakhals (75’Michael Visser), Robin de Boon, Jos Laurs (50’Vincent van Lopik), Aron van Andel, Danny van den Bout, Richard Zwakhals, Robin de Kok, Niels Nomen, Thomas Rozeboom Bos.