Hardinxveld verliest in slotfase nipt van koploper Almkerk

Almkerk 1

Mannen, 1, 2e klasse F

31 maart 2018 14:30

Zaterdag stond voor Hardinxveld de wedstrijd in Almkerk tegen de koploper op het programma. In november slaagde Hardinxveld er nog in om de lijstaanvoerder op een 1-1 gelijkspel te houden aan de Sluisweg, waardoor Almkerk toentertijd de periodetitel aan Roda Boys moest laten. Door vele afwezigen mocht de 20-jarige verdediger Robin de Boon tegen Almkerk voor het eerst in een officiële wedstrijd in de basis starten.

Het begin van de wedstrijd beloofde nog niet veel goeds, omdat Almkerk direct veel druk zette op het doel van Hardinxveld. Dankzij enkele prima ingrepen van doelman Marc Koning, alsmede wat geluk nadat Jos Laurs op de eigen doelpaal kopte, doorstond Hardinxveld de eerste storm van de thuisclub ternauwernood. Na het eerste kwartier werd de volgende grote kans van Almkerk pas in de slotminuut van de eerste helft genoteerd, maar Bart Dirven kopte rakelings naast. Zo werd de rust gehaald met een 0-0 tussenstand en ontstond voorzichtig optimisme bij Hardinxveld, waar het thuispubliek enigszins ontevreden de kantine opzocht.

Nadat de tweede helft startte met een pegel op de lat van invaller Sjoers Boons namens Almkerk, kon Hardinxveld ook in het tweede bedrijf het spel van Almkerk prima neutraliseren. De thuisclub had moeite om vlot lopende aanvallen de belonen met een goede eindpass en Hardinxveld bleef relatief eenvoudig overeind. Het was zelfs Danny van den Bout die namens Hardinxveld nog dichtbij was met een knappe volley, maar zijn inzet eindigde net naast de paal. Ongelukkig feit voor Hardinxveld dat de lang verwachte openingstreffer van de thuisclub alsnog viel. Tien minuten voor tijd trof Jurre van Laarhoven met een vrije trap doel vanaf een meter of 30, waarbij de (houdbare) inzet vlak voor de neus van Marc Koning nog een rare curve leek mee te krijgen. In de absolute slotfase was Hardinxveld niet meer bij machten om een gelijkmaker te forceren.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Patrick Zwakhals, Robin de Boon, Jos Laurs, Aron van Andel, Danny van den Bout, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Johan Woltman, Michael Visser (62‘ Thomas Rozeboom Bos), Niels Nomen.