Hardinxveld verliest na vroege achterstand nipt van Tricht

Tricht 1

... (kopbal)
Robin de Kok (vrije trap)
Assist: Niels Nomen

Mannen, 1, 2e klasse F

24 maart 2018 14:30

Na een vroege achterstand verloor Hardinxveld aan de eigen Sluisweg het degradatieduel tegen Tricht nipt met 2-3. Hardinxveld dat nog steeds met een fors aantal blessures kampt, zag de gasten met meer overtuiging binnen een kwartier weglopen naar een 0-2 voorsprong. Na de 1-3 bij de pauze kwam de ploeg van trainer Arjan de Vries in de tweede helft sterk terug. De druk op de helft van Tricht leverde Hardinxveld wel de aansluitingstreffer op. Maar dat in de slotseconden een lob van Hardinxveld nog door Tricht van de doellijn werd gehaald was illustratief voor het verloop van de wedstrijd.

De belangen van dit degradatieduel waren groot voor Hardinxveld als voorlaatste en Tricht dat net boven de streep stond. Opnieuw ontbrak bij Hardinxveld vrijwel de complete as wegens blessures, maar kon het wel weer beschikken over de van een schorsing teruggekeerde Richard Zwakhals. Hardinxveld maakte een valse start toen na twee minuten een hoekschop ongehinderd door Rick van Gameren namens Tricht werd ingekopt en pas achter de doellijn kon worden weggewerkt. Hardinxveld liet zich na tien minuten gemakkelijk uitspelen en René van Soelen rondde dat af met een fortuinlijk schot waarmee de 0-2 precies in de bovenhoek viel. Hardinxveld zette daar weinig tegenover, maar leek uit het niets in de wedstrijd terug te komen door een vrije trap van buiten de zestien die Robin de Kok onhoudbaar in de kruising mikte. Na de 1-2 raakte Hardinxvelddoelman Marc Koning geblesseerd bij een scrimmage om de bal en moest zich in de pauze laten vervangen. Kort daarvoor had de gevaarlijke Leonardo Aquiar een aanval van Tricht voorbereid waaruit opnieuw door René van Soelen de 1-3 hoog in de touwen schoot.
Met Carlo Kros als invaller voor doelman Marc Koning en flankaanvaller Johan Woltman voor middenvelder Aron Eijkelboom begon de WSB Solutions brigade aan het tweede deel. De wedstrijd kreeg een heel ander gezicht toen Hardinxveld door de achterstand het roer omgooide en nadrukkelijk het doel van Tricht zocht. Een lob van Richard Zwakhals aan het begin viel op dak van het doel en met een schot trof Johan Woltman even later de paal. Met de komst van spits Niels Nomen voor verdediger Danny den Haan werd het spel van Hardinxveld nog opportunistischer. Dat had ook resultaat want uit de eerste schuiver van Niels Nomen voor het doel schoot Johan Woltman strak de 2-3 binnen. Met deze aansluitingstreffer en nog een kwart wedstrijd te gaan was de spanning weer helemaal terug. Het ontbrak Hardinxveld echter aan zuiverheid om Tricht helemaal uit te spelen in de slotfase. Toch leek de verdiende gelijkmaker een paar seconden voor tijd alsnog te vallen uit een hoge bal voor het doel die Danny van den Bout over Trichtdoelman Nicky Janssen lobde. Dat Tricht net voor de doellijn wist te redden maakte het verlies voor Hardinxveld nog zuurder dan het al was.
De prima leidende Limburgse scheidsrechter Metsemakers had het na de tumultueuze heenwedstrijd wat beladen treffen uitstekend in de hand. Tricht nam door de 2-3 winst verder afstand van de streep, terwijl de zorgen bij Hardinxveld door dit verlies nog verder toenemen.
Met een dubbel programma op zaterdag uit bij koploper Almkerk en op paasmaandag aan de eigen Sluisweg tegen subtopper Heukelum krijgt Hardinxveld als vervolg komend weekend een pittig paasprogramma voorgeschoteld.

Opstelling: Marc Koning (45’Carlo Kros), Lars van der Rest, Robert Zwakhals, Danny den Haan (65’Niels Nomen), Jos Laurs, Aron van Andel, Aron Eijkelboom (45’Johan  Woltman), Robin de Kok, Richard Zwakhals,  Michael Visser, Danny van den Bout.