Hardinxveld verliest geflatteerd van effectiever Papendrecht

VV Papendrecht 1

Mannen, 1, 2e klasse F

28 april 2018 14:30

Hardinxveld leed in het inhaalduel uit bij Papendrecht, dat zich effectiever toonde, een geflatteerde 3-0 nederlaag. Het vertrouwen bij de ploeg van trainer Arjan de Vries door de winst een week eerder op Wilhelmina’26, kreeg in de tweede minuut al een flinke knauw met een vroege openingstreffer voor de thuisclub. Toen Hardinxveld na de pauze meer risico nam om op gelijke hoogte te komen, toonde Papendrecht zich uit de omschakeling een stuk gevaarlijker en liep zelfs uit naar 3-0.

Hardinxveld werd direct vanaf de aftrap onder druk gezet door Papendrecht, dat rekenkundig nog een puntje nodig had om zich definitief veilig te spelen. Hardinxveld kwam niet weg uit de eigen zestien meter en toen de bal bij het uitverdedigen in de tweede minuut voor de voeten van Rick Molenaar kwam was het direct al raak. De tik van de 1-0 kwam Hardinxveld pas in het verloop van de eerste helft wat te boven. Uit een hoekschop vloog de bal voor het doel van Papendrecht alle kanten op, maar helaas voor Hardinxveld niet achter de doellijn. Doelman Marc Koning pareerde aan de andere kant een gevaarlijk schot van de razendsnelle Justin Beemsterboer. Vlak voor de pauze raakte Patrcik Zwakhals geblesseerd en werd vervangen door zijn neef Robert Zwakhals in het hart van de verdediging.
In de tweede helft wisselde Hardinxveld in de voorhoede met Johan Woltman voor Danny van den Bout. De strijdlust bij de WSB brigade nam verder toe, maar het doelpunt viel aan de andere kant toen Nick Kamerling uit een hoekschop vrij bij de tweede paal   2-0 voor Papendrecht binnen kopte. Hardinxveld toonde zich echter nog niet verslagen en kreeg twee uitstekende mogelijkheden om nog terug te komen. Vincent van Lopik kopte de bal breed en hoog voor het doel, waaruit Richard Zwakhals van dichtbij snoeihard op de lat kopte. De Hardinxveldaanvoerder kapte even later ook een verdediger uit, maar zijn volgende inzet stopte Papendrechtdoelman Timo Kurpershoek nipt met de voet. Door alle inzet vloeiden de krachten bij Hardinxveld wat weg en kon Papendrecht de wedstrijd in de slotfase definitief beslissen. Uit een voorzet kopte Koen Lighaam de 3-0 voor de thuisclub binnen. Dat werd even later ook de eindstand bij het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter van de Luitgaarden uit Sliedrecht.

Hardinxveld was het met nog vier competitiewedstrijden te spelen niet gelukt om als nummer voorlaatst de marge van drie punten op hekkensluiter SVW wat te vergroten, terwijl Papendrecht zich door de winst rekenkundig definitief veilig speelde.

Komende zaterdag 5 mei staat voor Hardinxveld opnieuw een uitwedstrijd op het programma, bij de nummer twee van de ranglijst Roda Boys/Bommelerwaard in Aalst.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman (85’Lars van der Rest), Patrick Zwakhals (42’Robert Zwakhals), Robin de Boon, Christian Verschoor, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Richard Zwakhals, Robin de Kok, Michael Visser, Danny van den Bout (45’Johan Woltman).