Gehavend Hardinxveld na rust onderuit tegen Pelikaan

Pelikaan 1

Mannen, 1, 2e klasse F

10 maart 2018 14:30

Een gehavend Hardinxveld is in de thuiswedstrijd tegen Pelikaan na de rust met 0-3 onderuit gegaan. De ploeg van trainer Arjan de Vries moest opnieuw aantreden in een gewijzigde formatie vanwege een aantal blessures. Tegen de beter combinerende gasten uit Zwijndrecht bood Hardinxveld niettemin in de eerste helft goed partij. Na de rust viel de 0-1 wat onfortuinlijk en toen Hardinxveld echt risico moest gaan nemen in de slotfase liep Pelikaan uiterst effectief uit naar 0-3. Door dit verlies komt de situatie op de ranglijst er voor Hardinxveld als voorlaatste steeds benauwder uit te zien.

Hardinxveld dat de complete as van het team langs de kant moest laten wegens blessures en Richard Zwakhals die zijn laatste schoring uitzat, kreeg met Pelikaan een middenmoter op bezoek, die bij winst uitzicht had op de subtop. De eerste echte kans was voor de gasten toen Anouar Said na een steekbal de korte hoek zocht, maar Hardinxvelddoelman Marc Koning wist te redden.  Na een klein half uur kreeg  Pelikaandoelman Jeroen de Veij net een hand achter een kopbal van Aron Eijkelboom. Ook een gebogen schot van gelegenheidsaanvoerder Robin de Kok pareerde de Pelkaandoelman. Op slag van rust dook de gevaarlijke Anouar Said na een korte combinatie vrij op voor Marc Koning, maar stopte de Hardinxvelddoelman zijn inzet knap.
Na de 0-0 bij de rust was Pelikaan in het tweede deel opnieuw dreigender. Een schot dat doelman Marc Koning in eerste instantie wegtikte viel via de lat precies voor het hoofd van Anouar Said, die geen moeite had om de 0-1 binnen te knikken. Hardinxveld kon Pelikaan niet echt onder druk zetten, maar leek een kwartier voor tijd toch langszij te komen. Uit een pass draaide Aron Eijkelboom weg van zijn  man en schoof de bal tegendraads in het doel. Het dubieuze vlagsignaal voor buitenspel van de Pelikaangrensrechter werd door de verder prima leidende arbiter Elissen overgenomen en zo bleef de gelijkmaker uit. Met aanvaller Niels Nomen die eerder al zijn opwachting maakte en Johan Woltman voor verdediger Robert Zwakhals probeerde Hardinxveld nog iets te forceren. Pelikaan bleef gevaarlijker en profiteerde van de ruimte en liep in een tijdsbestek van twee minuten tijd uit naar 0-3. Eerst mikte Sharog Susani een vrije trap niet onhoudbaar in de hoek en uit de volgende uitgespeelde aanval kon Jeffrey Nossent helemaal vrij aanleggen voor de derde treffer. Verder dan een schot van Johan Woltman in de korte hoek dat de Pelkaandoelman stopte kwam Hardinxveld in de slotfase echter niet.
Door deze 0-3 nederlaag en het verrassende gelijkspel van nummer laatst SVW tegen Nivo Sparta slonk de voorsprong van Hardinxveld als voorlaatste naar vier punten. Komende zaterdag 17 maart gaat Hardinxveld op bezoek bij middenmoter Papendrecht.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Robert Zwakhals (75’Johan Woltman), Johan Kazen (45’Patrick Zwakhals), Danny den Haan, Aron van Andel, Aron Eijkelboom, Jos Laurs, Robin de Kok, Michael Visser (60’Niels Nomen), Danny van den Bout.