Verliezend Hardinxveld komt tekort tegen Woudrichem

... (vrije trap)

Mannen, 1, 2e klasse F

24 februari 2018 14:30

Hardinxveld kwam zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Woudrichem duidelijk tekort en leed daarmee op het kunstgrasveld aan de eigen Sluisweg een pijnlijke nederlaag. Voor trainer Arjan de Vries was het flink puzzelen door het ontbreken van meer dan een handvol spelers wegens vakantie, schorsing en blessures.
Hardinxveld kon tegen het beter spelende Woudrichem eigenlijk geen vuist maken en verloor uiteindelijk kansloos met 1-4.

Hardinxveld dat volop in de degradatiezorgen zit, trof met Woudrichem een tegenstander waar het in de heenwedstrijd de tot op heden enige overwinning boekte, maar die zich met deze wedstrijd wel aardig uit de eventuele zorgen kon spelen. Na een paar minuten was het al raak voor de gasten. Uit een vrije trap schuin voor het doel mikte Tim Saaman de bal in de bovenhoek en kreeg Hardinxvelds vervangende doelman Marc Koning daar pas achter de doellijn een hand achter. Na deze vroege 0-1 trok Woudrichem het spel verder naar zich toe. Toch lukte het Hardinxveld om na een kwartier uit een tegenstoot gelijk te maken. Op de linkerflank ontsnapte Johan Woltman en trok de bal voor het doel, die Michael Visser op de borst aannam en knap in de hoek binnen schoot. Een kantelmoment werd de 1-1 echter niet voor Hardinxveld. Woudrichem hield het initiatief en goed doorgaan van Dillis de Vries leverde de gasten na een half uur spelen de 1-2 op. Met een vliegend schot van Jamy Goemaat dat doelman Marc Koning pareerde en een halve volley van Tim Saaman op de paal liep de schade voor Hardinxveld tot de pauze niet verder op.
De WSB Solutions brigade was niet machte om in het tweede deel aan te zetten voor een beter resultaat. De ruimtes werden groter en Woudrichem was meer en meer in balbezit op de helft van Hardinxveld. Halverwege de tweede helft profiteerde Tim Saaman van de vrije ruimte en schoot de 1-3 zuiver in de hoek. De snijdend koude noordooster en de onvermijdelijke nederlaag die er aan zat te komen maakte het deze middag voor alles wat Hardinxveld was geen pretje. Een kwartier voor tijd bepaalde Woudrichem de eindstand op 1-4 uit opnieuw een vrije trap van Tim Saaman. Op deze verdiende overwinning voor Woudrichem viel door Hardinxveld niets af te dingen, dat daardoor wel steeds dieper in de zorgen raakt.
Ijs en weder dienende speelt Hardinxveld komende zaterdag 3 maart een uitwedstrijd bij de ambitieuze nummer drie van de ranglijst, Roda Boys/Bommelerwaard.

Opstelling: Marc Koning, Job Werkman, Patrick Zwakhals, Johan Kazen, Jos Laurs, Aron van Andel, Aron Eijkelboom(80’Thomas Rozeboom Bos), Vincent van Lopik (75’Nick van der Woude), Robin de Kok, Michael Visser, Johan Woltman.