Hardinxveld kan voorsprong tegen Drechtstreek niet vasthouden

Drechtstreek 1

... (schot)
...
Niels Nomen (penalty)
... (kopbal)
... (schot)

Mannen, 1, 2e klasse F

27 januari 2018 14:30

In de eerste competitiewedstrijd na de winterstop heeft Hardinxveld tegen Drechtstreek een kostbare nederlaag geleden. Tot tweemaal toe nam de ploeg van trainer Arjan de Vries aan de eigen Sluisweg de leiding, maar die werd door de gasten uit Papendrecht steeds snel teniet gedaan. Met de laatste twee treffers binnen een minuut kantelde Drechtstreek het duel zelfs naar 2-3, dat ook de eindstand werd. Als voorlaatste op de ranglijst bleef daarmee de gehoopte revival van Hardinxveld aan het begin van de tweede seizoenshelft uit.

Verlost van de blessures waarmee het voor de winterstop kampte kon Hardinxveld nagenoeg volledig aantreden voor de herstart van de competitie. Aanvaller Richard Zwakhals begon wel aan zijn schorsing van nog maar liefst vijf wedstrijden. Omdat scheidsrechter Bezemer het zachte en hobbelige hoofdveld te gevaarlijk achtte werd uitgeweken naar het kunstgrasveld. Deze primeur voor de competitie van het eerste elftal had een droomstart kunnen krijgen toen Danny van den Bout de eerste voorzet inkopte over de Drechtstreekdoelman, maar de bal de lat raakte. Een volgende tegenvaller incasseerde Hardinxveld ook al vroeg toen Christian Verschoor als centrale verdediger geblesseerd raakte, en de komst van zijn vervanger aanvaller Johan Woltman nogal wat omzettingen tot gevolg hadden. De ploegen hielden elkaar in de eerste helft behoorlijk in evenwicht en kregen beide wel wat mogelijkheden. Achter een kopbal van Niels Nomen naar de grond kreeg de Drechtstreekdoelman nog net een hand, en aan de andere kant zorgde ook de gevaarlijke Randy Kroos voor dreiging voor het doel van Hardinxveld. Een vrije trap net buiten de 16 meter mikte Aron Eijkelboom over de lat van de bezoekers. Daarmee bleef het tot de pauze doelpuntloos.
In de tweede heft nam de WSB Solutions brigade wel snel de leiding. Op aangeven van Johan Woltman tikte Danny van den Bout de 1-0 binnen. Direct na de aftrap had Hardinxveld de zaken achterin niet op orde en kon Randy Kroos wel heel gemakkelijk de gelijkmaker van Drechtstreek aantekenen. Na een uur spelen werd Niels Nomen in het strafschop gebied aan het shirt onderuit getrokken en nam de Hardinxveldspits zelf plaats achter de elf meter en bracht zo de stand op 2-1. De voorsprong van Hardinxveld duurde weliswaar iets langer, maar Drechtstreek sloeg wel keihard terug met twee doelpunten in amper een minuut tijd. Uit een vrij trap kopte de inlopende Michael Slingerland fraai de gelijkmaker binnen. De direct daarop volgende 2-3 van Randy Kroos was opnieuw een weggever van de kant van Hardinxveld. Met twee reddingen voorkwam doelman Karsten de Graaf dat de schade voor Hardinxveld nog verder op zou lopen. Maar dat Hardinxveld zelf nog een slotoffensief zou ontketenen zat er ook niet echt in. Robin de Kok en Michael Visser werden nog als meer aanvallende wissels gebracht voor Nick van der Woude en Robert Zwakhals. Echte druk op het doel van Drechtstreek kon Hardinxveld niet zetten. De allerlaatste voorzet van Danny van den Bout leek wel op maat voor de instormende Niels Nomen, maar werd voor hem net geschampt door de kruin van een Drechtstreek verdediger. Daarmee bleef het bij de 2-3 voor de bezoekers, die zodoende aansluiting vonden bij de middenmoot. Hardinxveld blijft weliswaar voorlaatste met vijf punten voorsprong op SVW, maar zag het gat naar het winnende Meerkerk en Tricht alleen maar groter worden.
Voor Hardinxveld wachten nu achtereenvolgens de cruciale uitwedstrijden tegen sv Meerkerk en SVW. Komende zaterdag 3 februari begint Hardinxveld aan dat helse karwei op bezoek bij sv Meerkerk.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman, Robert Zwakhals (85’Michael Visser), Christian Verschoor (25’Johan Woltman), Lars van der Rest, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Nick van der Woude (80’Robin de Kok), Aron Eijkelboom, Niels Nomen, Danny van den Bout.