Hardinxveld in Paasdubbel ook geklopt door Heukelum

Heukelum 1

Mannen, 1, 2e klasse F

2 april 2018 14:30

Met dezelfde basisopstelling als afgelopen zaterdag in en tegen Almkerk startte Hardinxveld maandagmiddag de inhaalwedstrijd tegen Heukelum. Al snel werd duidelijk dat Hardinxveld na de zware wedstrijd in Almkerk wel een jasje had uitgedaan tijdens dit drukke Paasweekend, want de thuisclub had moeite om het spel te maken tegen het effectieve Heukelum. Het is geen geheim dat de gasten over een aantal prima aanvallers beschikt, wat zich later in deze wedstrijd ook zou uiten.

Al in de eerste minuut raakte Tim Schwebke namens Heukelum de paal, waarmee de eerste waarschuwing was afgegeven. De tweede kans was overigens wel raak, al mocht het nauwelijks een kans genoemd worden. Een vrije trap van Heukelum vanaf een meter of 30 werd door alles en iedereen, inclusief doelman Marc Koning, gemist en viel zomaar binnen. Marvin de Jong kreeg namens de gasten de 0-1 op zijn naam. In het restant van de eerste helft leek Heukelum niet direct de intentie te hebben om hard op zoek te gaan naar de 0-2, waar Hardinxveld ook niet echt bij machten leek om het de gasten lastig te maken. Pas in het laatste kwartier van de eerste helft liet de thuisclub zich zien via kansen van Danny van den Bout en Niels Nomen. Beide keren was de Heukelum-goalie attent, waarmee de ploegen met 0-1 aan de thee mochten.

Ook in de tweede helft kon Hardinxveld niet of nauwelijks gevaarlijk worden en gebeurde er weinig voor beide doelen. Zo halverwege de tweede helft deed Heukelum haar naam eer aan als effectieve ploeg en in de persoon van Benjamin Meijdam was het bij de eerste kans ook direct raak voor 0-2. Dezelfde Benjamin Meijdam kon, nauwelijks een minuut later, ook ongehinderd de 0-3 binnenschieten en bepaalde met zijn hattrick enkele minuten voor tijd de eindstand op 0-4. Een redelijk kansloze nederlaag tegen Heukelum, wat overigens nog in de race is voor de tweede periodetitel dankzij deze overwinning op Hardinxveld. De volgende wedstrijd voor Hardinxveld is wederom op eigen veld, als het zaterdag 7 april om 14:30 uur aftrapt tegen Brederodes.

Opstelling: Marc Koning, Lars van der Rest, Patrick Zwakhals, Robin de Boon, Jos Laurs, Aron van Andel, Danny van den Bout, Robin de Kok, Richard Zwakhals, Johan Woltman (45‘ Thomas Rozeboom Bos), Michael Visser (66’ Nick van der Woude), Niels Nomen.