Hardinxveld koestert knap bevochten punt tegen Almkerk

Almkerk 1

... (vrije trap)

Mannen, 1, 2e klasse F

18 november 2017 14:30

Hardinxveld heeft in de thuiswedstrijd tegen Almkerk een knap bevochten gelijkspel geboekt. Door het 1-1 resultaat sprokkelde de ploeg van trainer Arjan de Vries een punt in de strijd om handhaving. Voor Almkerk telde het meer als verliespunten, omdat het door dit gelijke spel de eerste periodetitel misliep, die nu naar Roda Boys gaat. Hardinxveld kwam halverwege de tweede helft door Aron Eijkelboom verrassend op voorsprong, maar zag Almkerk dat binnen een paar minuten weer gelijk trekken.

Op voorhand was het duel een zware opgave voor Hardinxveld tegen het nog ongeslagen Almkerk, dat als medekoploper ook nog maar twee tegendoelpunten had geïncasseerd. De blessurelijst met Aron van Andel en Lars van der Rest was voor deze wedstrijd uitgebreid met de ook niet fitte Job Werkman, Michael Visser en Niels Nomen, en ontbrak ook Richard Zwakhals vanwege een schorsing.
Niettemin diende de eerste de beste mogelijkheid voor Hardinxveld zich al binnen een paar minuten aan. Uit een voorzet kopte Johan Woltman maar rakelings naast het Almkerkse doel. Daarna nam Almkerk het initiatief en eindigde de eerste doelpoging van Jelle Stalenhoef boven op de lat. Een veldoverwicht en veel balbezit leverde Almkerk tegen de robuuste Hardinxveld verdediging vrijwel geen enkele kans op. Ook slaagde Hardinxveld er niet in om gevaarlijk te worden waardoor het logischerwijs 0-0 bleef tot aan de pauze.
De WSB Solutions formatie kwam ook in de tweede helft onder druk te staan. In de beginfase kreeg Almkerk de gelegenheid om de score open te breken na een handsbal binnen de zestien meter van Robert Zwakhals. De strafschop van Bart Dirven werd door doelman Karsten de Graaf knap gestopt. Vervolgens pakte de Hardinxvelddoelman ook een kopbal van Niels Nieuwesteeg klem en schoot Robin de Kok een vrije trap namens Hardinxveld over de kruising. Uit een spaarzame aanval brak Hardinxveld halverwege de tweede helft de score wel open. Met goed doorzetten aan de zijlijn snelde Johan Woltman over de helft van Almkerk en gaf de bal keurig breed aan de mee opgekomen Aron Eijkelboom. Die kapte zijn man uit en schoof beheerst en laag de 1-0 voor Hardinxveld binnen. De vreugde was echter van korte duur, want wat Bart Dirven van 11 meter niet lukte, lukte hem wel van pakweg 20 meter uit een vrije trap. De bal in de hoek achter de Hardinxveld doelman te mikken. Na de 1-1 probeerde Almkerk met opportunistisch spel in de slotfase nog een winnende treffer te forceren in de hoop op de eerste periodetitel. De goed georganiseerde Hardinxveld verdediging gaf ook toen niets weg en kwam het aan op de allerlaatste poging ver in blessuretijd. Uit een vrije trap net buiten de zestien mocht Bart Dirven nog op het doel van Hardinxveld richten, maar ranselde doelman Karsten de Graaf de bal katachtig uit de bovenhoek van de kruising. De opluchting bij Hardinxveld en de teleurstelling bij Almkerk waren groot bij het laatste fluitsignaal van de degelijk leidende scheidsrechter Safranti.
Door de 1-1 sprokkelde Hardinxveld een duur punt maar blijft voorlaatste, terwijl Almkerk met deze uitslag met Roda Boys de ranglijst blijft aanvoeren.
Komende zaterdag 25 november staat voor Hardinxveld de uitwedstrijd bij subtopper Nivo Sparta in Zaltbommel op het programma.

Opstelling: Karsten de Graaf, Christian Verschoor, Robert Zwakhals, Patrick Zwakhals, Danny van den Bout, Jos Laurs, Vincent van Lopik, Nick van der Woude, Robin de Kok, Aron Eijkelboom (80’Thomas Rozeboom Bos), Johan Woltman.