Hardinxveld komt tweemaal terug van een achterstand bij Pelikaan

Pelikaan 1

... (vrije trap)
Robin de Kok (vrije trap)

Mannen, 1, 2e klasse F

4 november 2017 15:00

Hardinxveld herstelde zaterdag tot tweemaal toe een opgelopen achterstand in de uitwedstrijd bij Pelikaan. Zowel in het begin van de eerste als van de tweede helft werd Hardinxveld verrast door een vroege treffer van de thuisclub. De ploeg van trainer Arjan de Vries knokte zich beide keren als een sterk collectief naar de gelijkmaker. Dat de wedstrijd daarmee eindigde in een 2-2 gelijkspel lag ook wel in de lijn van de wedstrijd en de krachtsverhoudingen in het veld.

Met de positie op de ranglijst en de achterstand van drie punten die Hardinxveld had op Pelikaan was de wedstrijd van belang om de middenmoot van de ranglijst in het vizier te krijgen. Onder druilerige wolken begon de wedstrijd onder kunstlicht op een nat en glad kunstgrasveld. Niet de ideale omstandigheden voor een lekker potje voetbal en dat werd het ook niet. Zonder dat er een uitgespeelde aanval was geweest nam de thuisclub al na zeven minuten spelen de leiding uit een vrije trap. Vanaf meer dan 20 meter schoot Sharog Susani via de vingertoppen van Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf de 1-0 diagonaal in de bovenhoek. Uit de volgende aanval van Hardinxveld keerde de Pelikaandoelman het schot van Michael Visser. Een min of meer identieke vrije trap voor Hardinxveld schoot Michael Visser vervolgens over het doel. Met een indraaiende corner en een vliegend schot dat Karsten de Graaf pareerde liep Hardinxveld geen verdere averij op. Na ruim een half uur spelen kwam Hardinxveld op gelijke hoogte uit een vrije trap van Danny van den Bout. Boven de verdedigers uit van Pelikaan kopte Richard Zwakhals met een fraaie boog over de doelman de 1-1 binnen. Na balverlies van Hardinxveld was er nog een redding van Karsten de Graaf nodig om met die stand ook de rust in te gaan.
Het scenario voor de tweede helft werd voor de WSB Solutions brigade al in de eerste minuut doorkruist door een treffer van Jordy van Buuren uit een voorzet van Pelikaan. Na deze 2-1 voor de thuisclub moest Hardinxveld opnieuw het initiatief nemen en werden de ruimtes wat groter. Met Nick van der Woude voor Thomas Rozeboom Bos en Robin de Kok voor verdediger Job Werkman werd de grip het middenveld door Hardinxveld versterkt. Terug van een blessure zorgde Robin de Kok koud een minuut in het veld voor een daverende rentree. Uit een vrije trap van zeker 25 meter krulde hij de bal over de muur klem in de kruising. Met de 2-2 was er nog een kwart wedstrijd te spelen en leek er nog meer uit te halen voor Hardinxveld. Aan de andere kant bleef het oppassen voor de individuele bevliegingen van Pelikaan. Met gedoseerd spel kreeg Hardinxveld in de slotfase nog wel een paar mogelijkheden. Een schot van Vincent van Lopik tikte de Pelikaandoelman over de lat en een uithaal van Nick van der Woude vloog over de kruising. Na een wat geagiteerde slotfase waarin iedereen inclusief scheidsrechter Quinten het hoofd koel hield bleef het bij een 2-2 gelijkspel. Daar viel gezien het spelbeeld ook weinig op af te dingen en zo sprokkelden beide ploegen een puntje in Zwijndrecht.
Komende zaterdag 11 november is het voor de competitie een inhaaldag en staat alleen het achterstallige uitduel van Hardinxveld bij Tricht op het programma. Voor beide nummers voorlaatst met vijf punten  is het van belang om met dat inhaalduel ook een inhaalslag op de ranglijst te maken.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman (68’Robin de Kok), Robert Zwakhals, Christian Verschoor, Danny van den Bout, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Richard Zwakhals, Michael Visser, Thomas Rozeboom Bos (64’Nick van der Woude),  Johan Woltman.