Hardinxveld deelt knap de punten met koploper Papendrecht

VV Papendrecht 1

... (kopbal)

Mannen, 1, 2e klasse F

28 oktober 2017 14:30

Hardinxveld heeft zaterdag een knappe prestatie geleverd met een puntendeling in de thuiswedstrijd tegen koploper Papendrecht. Op papier waren de zorgen groot voor de ploeg van trainer Arjan de Vries, met drie geschorsten en twee geblesseerden aan de kant. In het veld bewees Hardinxveld zich met veel inzet toch te kunnen meten met de gasten en kwam zelfs tweemaal op voorsprong. Beide keren herstelde Papendrecht dat vlug met een tegentreffer, zodat er een 2-2 eindstand op het scorebord aan de Sluisweg pronkte.

Hardinxveld moest aantreden zonder de geschorste Aron van Andel, Niels Nomen en Patrick Zwakhals, terwijl ook Robin de Kok en Lars van der Rest geblesseerd moesten toekijken. Onder andere debuteerde de 32-jarige Jos Laurs in de basis bij Hardinxveld en deed dat op overtuigende wijze in de dekking op Papendrechts spelmaker George Tomas de Brito. Tot veler verrassing kreeg Hardinxveld in de eerste minuten al een reuzenkans toen Thomas Rozeboom Bos alleen op weg kon naar Papendrechtdoelman Timo Kurpershoek, die zijn inzet half pareerde en de jonge Hardinxvelder uit de rebound de bal net voorlangs het doel schoof. Papendrecht trok daarna het spel naar zich toe, maar twee schoten van Koen Lighaam vlogen over het Hardinxveldse doel. Na 20 minuten was het wel raak voor Hardinxveld toen een Papendrecht verdediger zich vergaloppeerde in Vincent van Lopik en de Hardinxveld aanvoerder de bal precies door de benen van de Papendrechtgoalie binnen schoot: 1-0. Papendrecht voerde het tempo verder op en kwam uit een messcherpe voorzet voor het doel terug. Jay Luciano kwam voor zijn man en trok zo de stand gelijk. Ondanks het veldoverwicht van Papendrecht leverde het vervolg van de eerste helft geen uitgespeelde kansen op en bleef het tot de pauze 1-1.
De WSB Solutions brigade maakte ook in de tweede helft weer een beste start met een vrije trap van Thomas Rozeboom Bos. Vincent van Lopik was er als de kippen bij om de bal te verlengen voor het doel, waar Michael Visser vrij stond om de 2-1 binnen te schieten. Papendrecht voerde opnieuw de druk op en na ruim een uur spelen kon Koen Lighaam een voorzet vrij voor Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf binnen koppen. Na de 2-2 hield de verdediging met veel inzet het achterin dicht en probeerde Hardinxveld er met een counter uit te komen. Als spits hield Michael Visser de Papendrechtverdediging voortdurend bezig. Het leverde gezien de stand en het spelbeeld nog een spannende slotfase op. Bij een snelle uitval kwam Johan Woltman net tekort om af te ronden op het doel van Papendrecht. Bij Hardinxveld kwamen Aron Eijkelboom en Nick van der Woude voor het laatste kwart in de ploeg voor de moegestreden Johan Woltman en Thomas Rozeboom Bos. Ondanks meer balbezit wist Papendrecht het ook niet meer uit te spelen en bleef het bij een 2-2 gelijkspel tot en met het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter van Dee uit Tiel.
Een resultaat waarop Hardinxveld met alle personele problemen en als voorlaatste op de ranglijst duidelijk het meest trots mocht zijn. Papendrecht werd door het puntverlies aan de Sluisweg aan kop van de ranglijst gepasseerd door Roda Boys/Bommelerwaard en Almkerk. Hardinxveld deelt nu met een wedstrijd minder en vier punten de voorlaatste plaats met Tricht, voor het nog puntloze SVW.
Komende zaterdag 4 november gaat Hardinxveld op bezoek bij Pelikaan, dat verraste met een 1-5 overwinning bij Brederodes. De aanvang in Zwijndrecht is dan om 15.00 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman, Robert Zwakhals, Christian Verschoor, Danny van den Bout, Jos Laurs, Vincent van Lopik, Richard Zwakhals, Michael Visser, Thomas Rozeboom Bos (75’Nick van der Woude), Johan Woltman (65’Aron Eijkelboom).