Hardinxveld trekt in ondertal zege bij Woudrichem over de streep

Woudrichem 1

Mannen, 1, 2e klasse F

14 oktober 2017 14:30

Hardinxveld trok afgelopen zaterdag in ondertal een 2-3 overwinning in en tegen Woudrichem over de streep. Daarmee poetste de ploeg van trainer Arjan de Vries het blazoen in de vierde competitiewedstrijd behoorlijk op. Immers Hardinxveld verloor de eerste drie duels dit seizoen, en dat Woudrichem op het eigen Bolwerk werd verslagen dateerde maar liefst van 16 april 2016. Het had wat meer voeten in de aarde dan een 0-3 voorsprong bij de pauze deed vermoeden, maar ook in ondertal liet Hardinxveld zich niet wegblazen. De wil bij Hardinxveld om de wedstrijd te winnen was stukken groter dan bij Woudrichem, en dus gingen de verdiende drie punten mee terug naar de Sluisweg. Door de zwaar bevochten winst liet Hardinxveld zowel de hatelijke nul als de laatste plaats op de ranglijst achter zich.

Op voorhand was uitwedstrijd voor het nog puntloze Hardinxveld een lastige opgave, tegen Woudrichem dat na de promotie vorig seizoen alweer twee overwinningen had staan. Zonder de geschorste Niels Nomen en de geblesseerde Robin de Kok en Lars van der Rest begon Hardinxveld met voor het eerst Michael Visser en Thomas Rozeboom Bos in de basis, aan  het karwei in Woudrichem. Een even flitsende als verrassende opening volgde. In de vierde minuut zette aanvoerder Vincent van Lopik door en hield het overzicht om Michael Visser te bedienen. Die gleed voor het doel de vroege 0-1 binnen. Drie minuten later was het met opnieuw Vincent van Lopik aan de basis weer raak. Uit zijn kopbal stormde de sterk spelende Richard Zwakhals richting het Woudrichemse doel en schoot de 0-2 strak in de hoek. Bijna leverde de volgende aanzet van Vincent van Lopik nog een derde treffer op, maar toen bracht Woudrichem doelman Lex Kramers aan de grond knap redding op een schot van Michael Visser.
Halverwege de eerste helft kreeg Woudrichem de mogelijkheid om terug te komen toen een tackle van Patrick Zwakhals in de zestien met een penalty werd bestraft, die hem geel en Dillis de Vries een penalty opleverde, die hij zelf naast schoot. Met een diagonale volley raakte Woudrichem vervolgens ook nog een keer de paal. In de open strijd die volgde bracht Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf op een schuiver met de voet redding, terwijl een uitbraak van Johan Woltman stuitte op de Woudrichemdoelman. In de laatste minuut voor de pauze sloeg Hardinxveld nogmaals toe. Met een fraaie actie leverde Aron van Andel de bal in de zestien aan bij Michael Visser, die uithaalde voor zijn tweede goal, waarmee Hardinxveld comfortabel met 0-3 kon gaan rusten.
Toch werd het voor de WSB Solutions brigade allerminst een kwestie van de tweede helft de rustig uitspelen. Al een minuut na de pauze ontstond een opstootje voor het doel van Hardinxveld, waarbij de al geel op zak hebbende Patrick Zwakhals er ook tussen kwam en niet de veroorzakers maar hij zijn tweede geel en dus rood incasseerde. Met 10 man en Christian Verschoor die verhuisde naar het centrum van de verdediging repareerde Hardinxveld de schade. Het geloof bij Woudrichem kwam terug toen Dillis de Vries er even later 1-3 van wist te maken. Woudrichem drong wel aan maar Hardinxveld kwam niet serieus in de problemen. Toch viel ruim een kwartier voor tijd de aansluitingstreffer uit een hoekschop die iedereen passeerde, maar niet Corné Nijhoff die de bal voor de doellijn op een presenteerblaadje kreeg. De toch al met gele kaarten richting Hardinxveld strooiende arbiter Michielsen besloot kort voor tijd tot ieders verbazing Aron van Andel voor de tweede maal op de bon te slingeren. Na een overtreding op hem ging de vrije trap plotsklaps de andere kant op, terwijl de Hardinxveldmiddenvelder alsook de verzorger nog niet buiten de lijn was. Dat de Hardinxveldspeler vervolgens geel krijgt wegens deelname aan het spel zonder toestemming was niet te bevatten.  Maar ook met negen man hield Hardinxveld in de slotfase kranig stand en kon zo de eerste driepunter met grote vreugde begroeten.
Hardinxveld verliet door de 2-3 winst de laatste plaats en heeft op plaats 12 nu Pelikaan en SVW onder zich staan. Of Hardinxveld de opgaande lijn door kan trekken zal komende zaterdag 21 oktober moeten blijken, wanneer de ploeg op bezoek gaat in Tricht dat een punt hoger op de ranglijst staat.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman, Robert Zwakhals, Patrick Zwakhals, Danny van den Bout, Aron van Andel, Vincent van Lopik, Richard Zwakhals, Michael Visser (75’Maarten van Schoonhoven), Thomas Rozeboom Bos (35’Christian Verschoor), Johan Woltman (65’Aron Eijkelboom)