Hardinxveld maakt vroege achterstand op Roda Boys niet goed

Roda Boys/Bommelerwaard 1

Michael Visser (vrije trap)

Mannen, 1, 2e klasse F

7 oktober 2017 14:30

Hardinxveld is er niet in geslaagd om een vroege achterstand op Roda Boys/Bommelerwaard nog goed te maken. Aan de Sluisweg profiteerde de bezoekende koploper al na twee minuten van de ruimte op de vleugel en nam zo direct de leiding. De ploeg van trainer Arjan de Vries had in de eerste helft geen enkele kans om terug te komen. Na de pauze leek het met de 0-2 helemaal gedaan, maar na de aansluitingstreffer perste Hardinxveld er nog een hectisch slotoffensief uit. Verder dan 1-2 kwam het niet en dat leverde Roda Boys de volle buit op uit de eerste drie wedstrijden en Hardinxveld lukte het maar niet om van de hatelijke nul op de ranglijst af te komen.

Hardinxveld dat na twee wedstrijden nog puntloos was kreeg met Roda Boys/Bommelerwaard een van de koplopers zonder verliespunten op bezoek. Dat het geen gemakkelijke middag zou worden aan de eigen kletsnatte Sluisweg werd al snel duidelijk. Bij de eerste diagonale bal richting de flank faalde de dekking en kapte Nils Loef Danny van den Bout uit en gaf ook Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf in de korte hoek het nakijken. Na twee minuten al een domper voor Hardinxveld dat er in het vervolg van de eerste helft niet in slaagde om tot een gevaarlijke tegenstoot te komen. Roda Boys dat meer ruimte kreeg en er op snelheid uitkwam kreeg wel wat kansen maar liet die onbenut.  Omdat het bij een marge van 0-1 bleef tot de pauze mocht Hardinxveld toch nog hoop koesteren voor het tweede deel.

Met de wissel van aanvaller Michael Visser voor verdediger Robert Zwakhals probeerde de WSB Solutions brigade de wedstrijd te kantelen. Ondanks veel inzet lukte het Hardinxveld niet om Roda Boys echt onder druk te zetten en kreeg doelman Karsten de Graaf nog het meeste werk. Toen in de 82e minuut de snelle Nils Loef ontsnapte aan buitenspel en alleen voor de Hardinxvelddoelman opdook leek de strijd met 0-2 wel beslist. Uit een vrije trap van Michael Visser kwam vijf minuten voor tijd toch nog de aansluitingstreffer op het scorebord. Hardinxveld zette met de 1-2 aan voor een slotoffensief maar werd slechts beloond met gele kaarten en zelfs een veel te zware rode kaart voor Niels Nomen. Een schril contrast met Sjors Maas van Roda Boys die eerder al Aron van Andel van Hardinxveld te grazen nam en er ook debet aan was dat Lars van der Rest bij Hardinxveld geblesseerd het veld moest verlaten, hetgeen scheidsrechter van Vreeswijk blijkbaar allemaal ontging. De eentonige wedstrijd kreeg zodoende nog een hectisch slot met Vincent van Lopik die voor Hardinxveld redde op de eigen doellijn en het allerlaatste steekpassje op Richard Zwakhals die zich vastliep op Roda Boys doelman Patrick Coenen.
Maar een puntje wegkapen tegen Roda Boys/Bommelerwaard dat nu met negen punten uit drie wedstrijden mee aan kop gaat zat er voor Hardinxveld deze middag niet in en sluit zodoende samen met SVW de ranglijst nog steeds puntloos af.
Komende zaterdag 14 oktober gaat Hardinxveld op bezoek bij Woudrichem, dat zich als promovendus manifesteert met een plaats in de subtop van de ranglijst.

Opstelling: Karsten de Graaf, Danny van den Bout, Robert Zwakhals (55’Michael Visser), Patrick Zwakhals, Lars van der Rest (86’Thomas Rozeboom Bos), Christian Verschoor, Vincent van Lopik, Aron van Andel, Richard Zwakhals, Niels Nomen, Johan Woltman.