Hardinxveld lijdt uit bij Brederodes tweede competitienederlaag

Brederodes 1

Mannen, 1, 2e klasse F

30 september 2017 14:30

Hardinxveld heeft zaterdag in het uitduel bij Brederodes ook in de tweede competitiewedstrijd een nederlaag geleden. De ploeg van trainer Arjan de Vries leek in de eerste helft de gelederen nog gesloten te kunnen houden, maar kort voor de pauze profiteerde de beter spelende thuisclub tot tweemaal toe van slordigheidjes van Hardinxveld. Na de rust nam Hardinxveld wat meer initiatief zonder ook dan echt gevaarlijk te worden. Uit een tegenaanval in de slotfase stuurde Brederodes Hardinxveld uiteindelijk met een afgetekende 3-0 nederlaag naar huis.

In Vianen traden beide ploegen aan na een verloren openingswedstrijd van de competitie. Brederodes nam direct het initiatief en Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf moest al vroeg redden op een lage schuiver en een kopbal van de thuisclub. Een naar later zou blijken sporadisch geslaagde aanval van Hardinxveld werd op aangeven van Niels Nomen door Robin de Kok voor het doel getrokken en tot hoekschop verwerkt. Aron van Andel richtte met een afstandsschot het vizier te hoog en daarna nam Brederodes het heft weer in handen. Doelman Karsten de Graaf redde nog een lage vrije trap met de voet maar werd in de laatste minuten van de eerste helft toch tweemaal gepasseerd. Na balverlies op de middenlijn zette Brederodes een geslaagde aanval op, die na een bekeken hakje door René de Blok werd binnen geschoten. Hardinxveld had kort voor de pauze met de 2-0 al min of meer het nakijken toen uit een hoge voorzet Robbert Bakker raak kopte.
Met de aanvallende wissel van Michael Visser voor Johan Woltman probeerde de WSB Solutions brigade in de tweede helft nog wat terug te doen. Hardinxveld kreeg in de eerste fase na de rust wel iets meer grip op de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. Danny van den Bout deelde in de malaise voor het doel toen hij vrij in de diepte over mikte. De 2-0 voor de thuisclub die veel meer routine in huis had kwam geen enkel moment serieus in gevaar. Met een tegenaanval maakte de thuisclub in de slotfase het verlies voor Hardinxveld zelfs nog wat pijnlijker. Uit een voorzet kopte Kevin Kroeze Brederodes naar een 3-0 overwinning waar niets op af te dingen viel. Hardinxveld blijft daardoor na twee competitiewedstrijden met lege handen staan en deelt dat lot samen met SVW.
Komende zaterdag staat voor Hardinxveld andermaal een zware opgave op het programma met het thuisduel tegen het ambitieuze Roda Boys/Bommelerwaard, dat als medekoploper op bezoek komt. De aanvang aan de Sluisweg is om 14.30 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Vincent van Lopik, Robert Zwakhals, Christian Verschoor, Lars van der Rest, Aron van Andel, Danny van den Bout, Robin de Kok (75’Patrick Zwakhals), Richard Zwakhals (84’Jesper Buist), Niels Nomen, Johan Woltman (45’Michael Visser).