Hardinxveld maakt valse start met verlies tegen Meerkerk

SV Meerkerk 1

... (schot)
... (schot)
... (intikker)

Mannen, 1, 2e klasse F

23 september 2017 14:30

Hardinxveld heeft zaterdag in de openingswedstrijd van de competitie aan de eigen Sluisweg een valse start gemaakt. Tegen het bezoekende Meerkerk incasseerde de equipe van trainer Arjan de Vries een volkomen onnodige 2-3 nederlaag. Zowel bij Hardinxveld als Meerkerk waren er ten opzichte van vorig seizoen een aantal vaste waarden vertrokken, en was dit duel direct al een heuse graadmeter waar de ploegen nu precies staan.

Hardinxveld begon goed aan de wedstrijd en eiste de opening voor zich op. Na enkele minuten slalomde Robin de Kok al door de Meerkerkse verdediging, maar redde de vallende Meerkerkdoelman Wilco den Tuinder fortuinlijk met de punt van de schoen. Even later was het opnieuw de Hardinxveldmiddenvelder die een voorzet van Danny van den Bout keurig op de borst aannam. Het boogje van Robin de Kok verdween echter niet alleen over de doelman maar viel ook rakelings over de lat. Meerkerk dat nog niets had laten zien sloeg in de 20e minuut wel keihard toe. Een bal aan de achterlijn werd scherp voor het doel getrokken en tussen alle spelers door was het Bart Koomans die raak prikte. Na de 0-1 kreeg Meerkerk zelfs de kans op meer, toen een tegendraadse schuiver van Youri van Blanken knap door Hardinxvelddoelman Karsten de Graaf aan de grond werd weggetikt. Hardinxveld kwam na een half uur op gelijke hoogte toen de Meerkerkdoelman onder een hoekschop van Danny van den Bout doorging. Aanvoerder Vincent van Lopik dook op die prooi en werkte de gelijkmaker binnen. Richard Zwakhals liet de kans liggen om Hardinxveld op voorsprong te brengen door een bal op kniehoogte te missen. Toch zouden de ploegen niet met 1-1 de rust halen omdat Meerkerk op de valreep profiteerde van een Hardinxveldse dwaling en Youri van Blanken er 1-2 van maakte.
De WSB Solutions formatie moest met die stand in de tweede helft opnieuw in de achtervolging op Meerkerk. Dat verliep moeizaam want beide ploegen hielden elkaar bezig met veel balverlies en kregen dus ook maar weinig uitgespeelde kansen. Met nog een ruim kwartier te gaan lukte het Hardinxveld eindelijk om langszij te komen. Uit een hoge voorzet van Richard Zwakhals kopte Vincent van Lopik ondanks een tegenstander voor zich de 2-2 binnen. Hardinxveld leek daarna door te gaan pakken. Een harde schuiver van Niels Nomen stroopte onder het lichaam van Meerkerkdoelman Wilco den Tuinder. De wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende werd uiteindelijk toch door Meerkerk over de streep getrokken door Bart Koomans. Zijn eerste hoge schot tikte Karsten de Graaf nog nipt corner. Even later profiteerde hij van een zwabberschot waarop de Hardinxvelddoelman zich verkeek en de bal zomaar voor het open doel viel en Bart Koomans de 2-3 aantekende. Haast in de slotfase deed het toch al slordige spel van Hardinxveld geen goed en Meerkerk rekte de tijd met het nodige blessuretheater. Hardinxveldinvallers Patrick Zwakhals en Michael Visser mochten het nog een paar minuten proberen. Maar Meerkerk liet zich niet meer verschalken en zag invaller Melvin van den Heuvel zelfs nog een grote kans missen vrij voor het doel. De openingsstrijd was gestreden met de 2-3 waar Meerkerk wel heel erg tevreden mee mocht zijn en Hardinxveld een enorme domper aan over hield.
Komende zaterdag 30 september gaat Hardinxveld op bezoek bij Brederodes. Net als Hardinxveld een ploeg die iets goed heeft te maken getuige een 4-1 nederlaag bij Drechtstreek. De aanvang in Vianen is om 14.30 uur.

Opstelling: Karsten de Graaf, Job Werkman (84’Michael Visser), Robert Zwakhals (84’Patrick Zwakhals), Christian Verschoor, Lars v.d. Rest (35’Johan Woltman), Aron van Andel, Vincent van Lopik, Robin de Kok, Niels Nomen, Richard Zwakhals, Danny van den Bout.