Hardinxveld bekert verder

NEO'25 MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 19

16 september 2017 10:30

Het was me het weekje wel. Regen, regen en  nog eens regen. En nog onweer ook. Maandag tijdens de training goot het en ging het ook donderden en bliksemen. De training werd gestaakt en sommige  meiden werden opgehaald en de fietsen bleven achter op het terrein. Op woensdag regende het ook en Feyenoord ging die avond in de champions league spelen. Op woensdagavond werd er niet getraind. Zodoende was er deze week niet veel trainingsarbeid geleverd en vandaag kwam Neo’25 uit Sprang op bezoek. Deze ploeg had net als Hardinxveld twee wedstrijden gewonnen. Maar de vraag was gaat het door? Vrijdag was het voornamelijk droog geweest en waaide het behoorlijk, maar op zaterdag regende het weer. De velden op de Sluisweg hadden de hevige regenval blijkbaar goed verwerkt, want de meeste wedstrijden gingen door. De wedstrijd stond gepland op het kunstgrasveld en ging sowieso door. Britt wilde weer gaan spelen vandaag, maar tijdens de warming-up voelde ze een knakje in haar rug en voelde ze veel pijn. Lara die zou gaan voetballen verving Britt in de goal. De ploeg bestond verder uit: Esther, Silke, Noa, Senna, Quinty, Bo, Kirsten, Savita, Anouk en Estelle. Dylana, Ashley en Indy begonnen op de bank. Al snel na de aftrap nam Hardinxveld het initiatief. Goed combinerend werd de bal rondgespeeld en de vrije vrouw gezocht. Als er balverlies werd geleden, werd geprobeerd de bal zo snel mogelijk te veroveren. De duels werden stevig, maar correct aangegaan en daar had Neo veel moeite mee. Het goede samenspel van Hardinxveld resulteerde al snel in de eerste treffer. Kirsten was veel mobieler dan haar tegenstandster en sneller dan de laatste vrouw en aanvoerder van Neo. Ze bediende Anouk op maat en die schoof de 1-0 binnen. Neo kwam al snel op gelijk hoogte. Via de handige en snelle rechtsbuiten volgde een gevaarlijke uitbraak. De verdediging van Hardinxveld bracht ten koste van een hoekschop redding. De hoekschop kwam bij een geheel vrijgelaten spits van Neo en die passeerde Lara met een goed schot. Hardinxveld raakte niet van de wijs en bleef druk zetten en prima combineren. Steeds werd de vrije speelster gezocht. Veel speelster waren in beweging. Ook Hardinxveld kreeg een corner en Kirsten passte die op de ook geheel vrijstaande Senna en die schoot bij de eerste paal binnen: 2-1. Deze hernieuwde voorsprong werd daarna in rap tempo uitgebreid. Senna scoorde de 3-1, nu na een corner van links. Weer stond ze vrij en speelde Kirsten haar aan. Anouk en Kirsten konden makkelijk combineren door het centrum en Kirsten zorgde voor de 4-1. Neo werd vastgezet op de eigen helft en kwam er sporadisch uit. Noa had haar handen vol en de handige en snelle rechtsbuiten, maar Silke zorgde voor goede rugdekking. Esther verdedigde solide en Lara was rustig in de goal, had goede uittrappen en bij terugspeelballen verzorgde ze een goede opbouw. Neo had veel moeite met een soepel combinerend Hardinxveld. De speelsters waren ook niet echt vriendelijk tegen elkaar. Ze scholden op elkaar. De meest onvriendelijke verwensingen vlogen over het veld. Hardinxveld hield het hoofd koel en bleef duels winnen en soepel combineren. Anouk en Kirsten wisten elkaar goed te vinden en met een-tweetjes speelden ze het centrum van Neo uiteen. Ze scoorden ook bijna steeds om en om. De score liep op tot 8-1. Coach Robert Paul had al enige wissels toegepast en deed dat na de rust ook. Ashley, Indy en Dylana kwamen in het veld.

De meiden van Neo bleven in de tweede helft maar praten en schelden tegen elkaar en toonden aan niet echt een team te zijn. Ze waren meer met elkaar bezig dan met voetballen. Hardinxveld bleef goed combineren en duels winnen. De rechtsbuiten van Neo bleef de enige speelster die voor gevaar zorgde. Zij leverde een paar prima voorzetten af, die niet in een doelpunt werden omgezet door haar medespeelsters. Hardinxveld bleef goed samenspelen en maakten in tegenstelling tot verleden week wel veel kansen af. De keepster van Neo verrichte nog een aantal goede reddingen. Desondanks liep de score gestaag op. Estelle en Kirsten waren de doelpuntenmakers na rust. Savita, Anouk, Dylana en Quinty kregen ook kansen, maar wisten het net (net) niet te vinden. Sommige speelsters van Neo konden slecht met de grote achterstand omgaan. Indy moest dat nog een keer ontgelden in een hard duel. Neo kreeg ook nog kans op een doelpunt, toen de ploeg net buiten de zestien een vrije trap kreeg. De hoog ingeschoten bal werd goed gepakt door Lara. In de tweede helft verscheen er ook nog een ambulance bij het veld. Britt die op de reservebank zat, had heel veel pijn en geen gevoel in haar benen. De ambulance werd gebeld en kwam. Britt werd onderzocht door de ambulancebroeders en meegenomen naar het ziekenhuis, waar ze werd onderzocht. Het was onduidelijk waar de pijn vandaan kwam, maar op de foto’s was gelukkig niets ernstigs waar te nemen. Ze kreeg veel pijnstillers mee naar huis. Het gevoel kwam weer terug in haar benen. De score op het veld liep ondertussen op naar 15-1. Daarmee zit de beker voorronde erop en kan Hardinxveld verder bekeren. Volgende week wacht de eerste competitiewedstrijd en dan treft de ploeg een zeer sterke tegenstander, OJC Rosmalen. Er wordt om kwart voor drie afgetrapt. Dat zal wennen zijn, maar iedereen kan wel lekker uitslapen!