Hardinxveld start sterk in de beker

Hardinxveld MO17-1

Sliedrecht MO17-1

Savita Goedhart (penalty)
Bo van Dijk (schot)
Bo van Dijk (intikker)

Meisjes onder 17, MO17-1, Groep 2 19

2 september 2017 10:30

Het nieuwe seizoen is weer begonnen. De M017 gaat ongewijzigd het nieuwe seizoen in. Alle meiden zijn nog van de partij en de coaches Robert Paul en Joey zijn er ook nog bij. Het seizoen startte op maandag 14 augustus met de eerste training. Het team traint op maandag en woensdag, maar de eerste woensdag werd er niet getraind, want ja de zomerfeesten waren aan de gang en daar moeten de feestbeesten van MO17 natuurlijk bij zijn. Afgelopen weken werd er wel twee keer getraind. En afgelopen zaterdag hadden de coaches nog een leuke activiteit bedacht. De meiden moesten zich om 03.00  uur melden bij coach Robert Paul. De ploeg werd opgedeeld in drie groepjes van 5 en die werden die nacht gedropt. Een dropping dus. Ze werden gedropt in Hoornaar, Papendrecht en Oud-Alblas. Elke ploeg kreeg een bal en opdrachten mee. Tijdens de zeer lange wandeling van 4 uur terug naar de woning van Robert Paul moesten die opdrachten worden uitgevoerd. Na deze vermoeiende en lange wandeling werd er ontbeten bij Robert Paul. Het plan was om daarna nog te gaan trainen. Dat zagen de meeste meiden niet zitten! Die waren moe en wilden weer hun bedje in duiken. Dat deden de meesten dan ook en ze gingen lekker slapen. Vandaag geen wandeling maar de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Het seizoen start met drie bekerwedstrijden en vandaag ging de bekerwedstrijd tegen buur Sliedrecht, een echte derby dus. Coach Bart van Sliedrecht vertelde voor de wedstrijd dat Sliedrecht een ploeg heeft met veel eerstejaars MO17 speelsters en dat de angst voor Hardinxveld er bij zijn ploeg aardig in zat. Onder een heerlijk nazomerzonnetje kon de wedstrijd van start op het kunstgrasveld. Hardinxveld was compleet vandaag en startte met de volgende elf: Britt, Esther, Silke, Noa, Indy, Senna, Bo, Savita, Anouk, Kirsten en Estelle. Lara, Dylana, Ashley en Quinty begonnen op de bank. In de eerste de beste aanval van Hardinxveld werd Kirsten onderuit gehaald in het strafschopgebied en kon de scheidsrechter niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Wie ging de pingel nemen? Senna? Nee, zei ze. Anouk? Sav? Savita ging het doen. Ze pakte de bal en schoot de bal droog binnen. Het eerste doelpunt van het seizoen was een feit. De angst van de speelster van Sliedrecht bleek terecht. Het krachtsverschil tussen beide ploegen was te groot. Hardinxveld viel al combinerend aan en Sliedrecht kon alleen maar tegenhouden. De score liep gestaag op. Na de openingstreffer scoorde Kirsten haar eerste goal van het prille seizoen. Daarna scoorde Bo twee keer achter elkaar. Het is te hopen dat Peter geen beloften heeft gedaan, want anders was het een kostbare dag voor hem. Britt kreeg alleen terugspeelballen en had een rustige ochtend. Silke vloerde een keer een tegenstander bij een uitbraak van Sliedrecht.  Coach Bart van Sliedrecht reageerde met een grap: “Geef ons ook een keer een kans!” De score in de eerste helft liep op tot 13-0 door doelpunten van Estelle, Kirsten 5x, Senna, Anouk en Quinty. Na het fluitsignaal voor de rust kwam coach Bart van Sliedrecht naar de scheidsrechter toe met de vraag of de tweede helft kon worden ingekort, omdat het krachtverschil zo groot was. Dat verzoek werd ingewilligd. Maar eerst even rusten. De meiden van Hardinxveld waren al weer snel terug op het veld. De ouders konden weer bijpraten over de afgelopen vakantie onder het genot van koffie of thee. Na de pauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Hardinxveld viel aan en Sliedrecht probeerde tegen te houden. De opdracht van coach Robert Paul was duidelijk: tempo, hoog houden, druk zetten en blijven samen spelen. Hij wisselde veelvuldig en Ashley, Dylana, Lara kwamen in het veld. Sommige speelsters kwamen op verrassend posities te staan. Zo kwam Esther naast Kirsten in de spits te spelen en zowaar wist Esther te scoren. Dat leidde tot enthousiast gejuich bij haar ploeggenoten! Kirsten scoorde ook nog een schitterende goal. Vanaf de linkervleugel kwam ze naar binnen en passeerde ze een paar tegenstandsters. De bal voor haar sterke rechterbeen. Ze vond met een mooie curve de verre kruising. Ook Quinty, die een tijdje linksbuiten speelde, scoorde een aantal keer. Estelle die weer in de ploeg was gekomen vond ook nog het net. Na een klein half uur blies de scheids voor het einde van de wedstrijd. De score was opgelopen naar 22-0. Een mooie start van het bekeravontuur, dat volgende week wordt vervolgd met een uitwedstrijd bij Waspik. Een onbekende tegenstander en dat is altijd leuk. Dus volgende week op naar Brabant.